Eyes Lips Face.

[ 2010-02-20 ][ 15:26:17 ]



Hej sötingar!
Hoppas ni mår bättre idag än vad jag gör, jag mår som en påse nötter haha.

Som ni kanske kommer ihåg så köpte jag mycket billig makeup från
Eyes Lips Face, och jag tänkte jag skulle recensera dessa nu:


Jag börjar med 2 in 1 conditioning gloss i färgen Love It 42,70kr:

Jag har inte testat denna så mycket ännu eftersom jag fortfarande jobbar på mitt Minty lipgloss jag skrev om här.
Den är tjockare och klibbigare än Minty lipgloss, och jag har ännu inte kommit in till det rosa som finns i mitten.
Som sagt, eftersom jag inte testat denna så mycket så kan jag inte ge en jättebra recension på den. Får återkomma när jag testat den mer.

+: Genom att den är klibbig så sitter den länge, vacker färg (ser det ut som i alla fall)
-: FÖR klibbig, har inte kommit in till det rosa, utan får bara genomskinlig gloss på läpparna.


Single eyeshadow
i färgen Coffe Bean 42,70kr:

Jag älskar den bruna färgen, det är bra med pigment i den och den är lätt att applicera samt sitter bra.

+: Vacker färg, sitter bra, lättapplicerad, ja you name it.
-: Har inte kommit på några minus för denna ännu.



Lip Primer and Plumper 42,70kr:

OH MY GOOOD! Jag höll på att smälla av första gången jag testade denna. Jag var inte beredd alls på reaktionen av lip plumpern. Den luktade oerhört gott av kanel (kanelen är den aktiva ämnet som "irriterar" läpparna, vilket leder till att de blodfylls och de ser fylligare ut) när jag applicerade den, väntade en lite stund och kände att det började pirra i läpparna. Sedan helt plötsligt brände det och sved som sjutton i läpparna! Blev som sagt lite chokad av reaktionen, men läpparna blev då fylligare! =P

Primern har jag bara testat en enda gång, för jag tyckte den var alldeles för täckande och jag fick gulaktiga läppa under glosset jag la på.

+: Lip plumpern funkade verkligen! Luktade också väldigt gott, lite juligt.
-: Primern var lite för täckande.


Eyeliner and Shadowstick i färgerna glow/pearl & Smoke/black 42,70kr/st:

Glow/pearl: Åh vilka vackra färger dessa är! Jag har använt denna varenda gång jag har sminkat mig sedan jag fick den. Pearl använder jag som en highlighter i ögonvrån för att få en ljusare och piggare blick och Glow delen använder jag till highlighter under ögonbrynen för att lyfta samt öppna upp ögonen lite.

Smoke/Black: Black (eyelinern) är otroligt skön att applicera, den följer smidigt huden på ögonlocken utan att jag behöver trycka något. Smoke använder jag under ögat om jag vill ha en lite mörkare make up, har dock inte använt denna lika mycket som de andra då jag inte brukar sminka mig så hårt till vardags.

+: De är helt fantastiska båda två, och det är så smidigt att ha två pennor i en.
-: Har inget minus här än så länge.


Lenghtening and Volumising Mascara i färgen Black 42,70kr:

Jag hann inte testa denna så länge innan jag tappade den i golvet och den gick i två delar så den blev obrukbar (Har dock en ny på väg hem, tack Ingrid! =) ).
Först när jag testade den så blev jag lite besviken (var van att använda Loreals Extra Volume Collegen, så det är inte så konstigt =P ) för jag tyckte att den inte gav så mycket mascara på fransarna. Men efter att jah använt den några gånger tyckte jag ändå att den fyllde sin funktion bra och den gav ett mycket vackert naturligt resultat.

+: Fina långa och naturliga fransar, sitter väldigt bra utan att ramla ned.
-: Får jobba lite extra med den för att få lite mer fyllighet på fransarna.


Under Eye Concealer and Highlighter i färgen Glow/light 42,70kr:

Jag är van att använda Make up Stores Cover All, vilken jag tycker kan bli lite för tjock och kladdig under ögonen, speciellt nu när jag har blivit lite äldre och jag har börja få lite rynkor och sådant,. Så jag blev väldigt glatt överraskad när jag testade denna och den var lätt applicera (klappar in den försiktigt i ögonvrån), ljusade upp mina mörka partier markant samt la sig inte så där i rynkorna som Cover All gör!

Highlighten funkar bra att använd på kindbenen och i ögonvrån för att få ett piggare intryck.

+: Ganska tunn och lättapplicerad, lägger sig inte i rynkor och tar bra dem, utan suddar snarare ut dem. Ljusar upp lagomt utan att se för översminkad och onaturlig ut.
-: Har ingen än så länge.


Mineral Eyeshadow i färgen Golden 36,60kr:

Åh jag älskar denna! Denna tillsammans med Eyeliner & Shadowstick i färgen Glow/pearl är helt magisk! Jag ser glänsande (på ett bra sätt) naturlig ut och den är så otroligt lätt att applicera med sin lösa puder konsistens.

+: Makalöst vacker färg, fäster och sitter bra.
-: Non what so ever.


Natural Radiance Blusher i färgen Glow 18,30kr:

En otroligt lättapplicerad och vacker blusher somm ger naturlig glöd till ansiktet.

+: Lättapplicerad, vacker färg, ger fin glöd
-: Den tar slut snabbt, men å andra sidan: Men det priset kan man inte förvänta sig att den skall räcka i flera år.

Så summan av det hela är:

Jag älskar verkligen deras produkter! Jag kommer nog aldrig köpa något annat.
De är fruktansvärt billiga, de sitter kanonbra och de är helt underbara och ja: Jag har funnit min nya sminkbibel!
Jag har faktiskt inte känt mig så vacker på länge, tänk så lite make up kan göra! =)

I´m in love.

Jag fick dessutom hem ett paket från dem i fredags där det var ett light starter kit som jag ska prova, får se vad jag tycker om dem! Jag är van att ha flytande foundation så det ska bli spännande att prova mineralfoundation i puderform.

Starter kitet innehåller:

* Light Foundation
* Light Concealer
* Coral Blush
* Total Face Brush
* Blush Brush
Samt neccesären allt detta kom i.

Kommentarer
jess

låter som om du hittat nåt bra där ;) Men jag tänker direkt på att det kan komma problem senare med huden.. Som att den blir torr och så.. Jag kan inte ha allt smink. I början tycker man att det är skiiit bra men sen märker man att de billiga är SKIT för huden. Hoppas det inte är så med dessa :)

Linn

Fan va billigt allt var där då! ;o

Sv: Hehe nä varför skulle dom va med? ;} Skickade inte ut nån inbjudan till mötet ens, haha ;D Frida ska ju bara fota o malins kille ska fixa lokalen ;}

2010-02-20 @ 21:37:44
Hemsida: http://linnlowes.com
Linn

sv; Ska se på film nu, vi får fixa det en annan dag :) Kram!

2010-02-20 @ 21:46:48
Hemsida: http://linnlowes.com
hanna

hej tjejen! det låter ju nästan för bra för att vara sant, har hittat massor me varor under 19 kr, helt sjukt ju :) ska bli skoj att testa. jag undrar om du har någon kupongkod till dem? :)

2010-03-02 @ 14:12:38
daniella

vart köpte du lip primer and plumper? :D

2011-09-03 @ 11:14:00
Hemsida: http://danitza.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...