Frågor & svar!

[ 2009-10-21 ][ 12:36:46 ]



Therese om Fråga frisören:

Hej. Jag har ett problem, jag vet ej om det har med att jag ska ha mens att göra men minns att jag haft samma problem för några år sedan. Jag har en "fläck" på huvudet där håret är torrt + fett intill hårbotten. Jag vet att jag köpte ett schampoo hos en frisör där jag bodde förut som löste problemet.. Vet du något om det schampoot? Vad heter det i så fall?
Tack!

Svar: Hej Therese! Kan du beskriva hur flaskan såg ut? ganska svårt att gissa schampot om jag inte har några ledtrådar alls =) 




Laura om Fråga frisören:

Hej undrar vad jag ska göra mitt år är väldigt torrt efter blonderingen.. Vilka produkter ska jag använda? Mvh Laura

Svar: Hej Laura! Jag kan rekommendera Joico Moisture Recovery schampoo och balsam  http://shimmer.nu/joicomoisturerecoveryschampoo-p-286.html?cPath=66, Disp Repair schampoo och Treatment http://shimmer.nu/disprepairschampoo-p-249.html?cPath=66, Wella Hydro Mask som alla är jättebra att återfukta ett kemiskt behandlat hår!



Louise A. om På väg...:

Vad gör man om man tappar hår?
Och om det har pågått i 3-4 år....
Börjar bli väldigt kal uppe på huvudet och på sidorna.

vad ska man göra för att få håret tillbaka`?

Jag är en ung tjej. 20+

Svar: Hej Louise! Det finns många saker håravfall kan bero på. Några av de vanligaste orsakerna är: Stress, sjukdom, medicinering och psykisk ohälsa. Om du går tillbaka till när håravfallet började, kommer du ihåg om du var sjuk, mådde dåligt, var stressad eller tå någon speciell medicin?
Om du är orolig för ditt hpravfall tycker jag att du ska konsultera en läkare.



sara om Fråga frisören:

Hej! Sätter du i löshår som kunden har med sig själv? Isånafall Hur mycket kostar det om man bara vill ha det isatt? Mvh Sara

Svar: Hej Sara! tyvärr sätter jag inte i löshår jag inte själv köpt in eftersom jag inte vet vilken kvalitet den håller. Jag måste kunna stå för det hår som jag sätter i =)




Johanna om Fråga frisören:

Hej Maria. Är KMS california color vitality blonde shampoo med tillhörande balsam värt att använda för att ta bort gula toner i håret?
Första gången jag använde det blev det nästan ingen skillnad, om det blev något så blev det gulare.
Jag menar, när man har köpt ett silvershampoo för 200 spänn nästan så borde det bli resultat, vet du någonting om märket?

Svar: Tyvärr vet jag inte hur KMS produkterna är då varken har dem i salongen eller har jobbat med dem. Om håret till och med blev gulare av det tycker jag att du ska gå tillbaka till inköpsstället och prata med dem.
Jag kan dock rekommendera dig andra produkter som JAG vet är bra och som jag har jobbat med: Disp Blond schampoo och treatment http://shimmer.nu/dispblondschampootreatment-p-310.html?cPath=66 för dagligt bruk och Joico Color Endure Schampoo http://shimmer.nu/joicocolorendurevioletschampoo-p-293.html?cPath=66 och Wella Silver schampoo för bruk 1-2 gånger i veckan.



Nicole
om Fråga frisören:

Jag är sugen på en stor hårförändring. Har självlockigt hår och klipper det alltid i samma "frisyr"... eller ja, det är alltid topparna som trimmas och det är samma längd det mesta.

Är så sugen på lugg... hellre platta lugg än hela håret..

Har du några tips på snygga frisyrer? Eller är det en dum ide att klippa lugg när man är lockig?

Tacksam för svar! =)

Svar: Hej Nicole! =) Det är inte dumt att klippa lugg när du har lockigt hår, men det är en hel arbete med det och känner du att du har det tiden/orken så säger jag bara: Go for it! =) 



Sandra om Fråga frisören:

Hejsan.
Det var så att jag var till frissan och klippte mig i fredags. Och då sa hon att det fans en hårinpackning med lila färg i. Och jag undrar vart jag kan få tag i den där inpackningen med färg i.

MVH

Svar: Hej Sandra! Ja det stämmer bra att det finns inpackning med lila pigment i tex: http://shimmer.nu/dispblondtreatment-p-248.html?cPath=66,  http://e-beautyshop.com/revlonnutricolorcreme1002whiteplatina-p-868.html.



Frida om Fråga frisören:

Hej! Jag är naturligt blond med tunna fina hårstrån. Mitt hår har en tendens att bli fett, i hårbotten, och torrt i topparna. Så jag fick tipset från en frisör att köpa shampoot Matrix Biolage Normalizing shampoo som skulle balansera fett hår. Resultatet blev att mitt hår blev snustorrt! När jag kom ut ur duschen behövde jag knappt föna håret, för all fukt var borta och håret var i princip redan torrt. Så nu undrar jag ifall att det kan va så att mitt hår blir fett för att jag tvättar det för ofta och att jag istället behöver ett shampoo som är fuktgivande? Och isåfall vilket märke? De shampoon jag har funderat på är Sebastian Laminates,Farouk biosilk eller Redken eller Tigi dumb blond, vilket rekomenderar du?

Med vänliga hälsningar
Frida

Svar: Hej Frida! Det låter som att schampot är för starkt för dig. Mest troligt beror ditt feta hår på att du tvättar det för ofta. När man tvättar det för ofta försöker talgkötlarna i hårbotten att kompensera och börjar överproducera talg, vilket blir till följd att man får ett fetare hår. Försök att tvätta det så sällan det går. Du kommer ha en period med väldigt fett hår innan din hårbotten har börjat stabilisera sig igen.

Lycka till! =)


Kommentarer
Elin

Typsikt, men du får ta dubbelt upp nästa gång istället annars då. ;) Allt bra med dig? :) kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...