Sömn, vad är det?

[ 2013-01-24 ][ 08:45:42 ]



Åh älskade lilla, varför sover du så dåligt? (utvecklingssprång?)

La mig 22.00 i går kväll för att försöka få igen lite sömn efter två riktigt jobbiga nätter med en orolig Elton.
Redan 22.20 börjades det.
Var 5-15 minut vaknade han och grät.
Så har det hållit på natten igenom till klockan var runt 02.30-03.00, då somnade han och lyckades sova någon timme tills det var dags igen.

Jag tror han drömmer en hel del mardrömmar, men det kanske är något annat som spökar också.
Om han ändå hade kunnat tala om vad som är fel, så mycket lättare det hade varit då!

Jag läser överallt och hör att barnen börjar sova sååååå oooootroligt mycket bättre när de börjar äta lite mer fast föda.
Bullshit säger jag! (i alla fall just nu)
Elton sover ungefär lika som innan han började äta mat och gröt.

Just nu är vi i en ordentligt jobbig sovsvacka och jag är en ordentligt trött mamma.
Sprängd, utmattad, helt slut.
Hoppas det vänder snart.


Kommentarer
Anonym

Tänk vad störd nattsömn är sårbart..kanske tänder.. en av mina knåddar fick sina första vid 3månader, när de tittade fram kännde jag en lättnads suck :)
Hoppas det rättar till sig snart.

2013-01-24 @ 15:47:31
Johanna

Han kanske har magknip?
Eller i en tillväxtperiod?
Hoppas det går över fort! Kram!

Svar: Jag tror han är på väg in i en tillväxtperiod för det ska klängas och roas hela tiden osv. Jag hoppas på det jag med, haha! =)
Kram
Catwalkqueen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...