Skön dag och kycklingar.

[ 2013-01-29 ][ 10:23:55 ]



Idag ska vi ha en skön dag hade jag tänkt och den har börjat bra med att vakna 7, mysa, byta från pjamas till kläder, äta och vips var klockan 9 och lillingen var trött igen.
Så vi myste ned oss i sängen och sov 45 minuter igen.
Nu ska jag bädda ned Elton i vagnen och gå promenad med Atlas och sen ta hand om hönsen.

Mina envisa Dvärgkochin hönor har legat i redena sedan mitten på december och vill ruva fram kycklingar, vilket jag inte alls tycker är lämpligt så jag har försökt allt för att försöka få dem att skjuta på ruvandet.
Men icke.
Igår upptäckte jag att den minsta hönan till och med har plockat hela magen ren, så då gav jag upp. Nu har jag lagt sex Hedemora ägg och två Dvärgkochin ägg i redet, de var oerhört snabba med att dela upp äggen mellan sig och peta in dem under magen, så nu får vi se om det blir några kycklingar eller inte.
Mitt huvud snurrar hur jag ska lösa allt om det blir kycklingar:
- ska jag låta dem vara kvar i hönshuset?
- ska jag ta de två hönorna och äggen och göra inhägnad och flytta redena till garaget?
Måste fundera och läsa lite till vad som är bäst för dem.

Hur gör ni andra som har naturruvade kycklingar?




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...