Lergrytsmat.

[ 2013-01-06 ][ 21:50:29 ]



Jag älskar att laga mat i lergryta (old fashion, jag vet!), maten blir så härligt saftig och smakrik och såsen... Oh my... Såsen som man gör på skyn, den är SÅ god!
Men jag har snöat in mig lite på kyckling i lergryta och skulle behöva ha lite tips på vad ni lagar i lergryta (om ni lagar någon mat i lergryta?).
Fick ett tips på lamm med morötter och potatis på Instagram, så det ska jag verkligen testa!

Så ge mig tips, vad lagar du för mat i lergryta?


Kommentarer
m.ade b.y m.ary

Hej tjejen! Du bör ha fått ett meddelande till din epost via blogg.se med mitt svar men skriver här för säkerhets skull..

Ang Kitchen Ai. Nej, den klarar inte av så stora degar. Vanliga bulldegar ja men inte så mkt mer. Det finns en Kitchen Aid som heter professional istället för kitchen aid artisan som jag har (som de flesta har). Den har större kapacitet och större skål, den passar om man ska baka med större degar. :) Min passar mig utmärkt och dessutom blir jag på så gott humör så fort jag ser den..lätt värt det ;) Jag får knåda på gamla goda viset om jag vill baka större 1litersdegar..dvs för hand..som på mormors tid ;)

Svar: Hej!
Nej jag fick ju inte det =/ Måste vara fel på boxen, ska kika på det! Tack =)
Det fick bli en Hercules för min del, den stora Kitchen aid hade blivit alldeles för dyr för min budget =P
Catwalkqueen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...