Alla ammande mammor!

[ 2012-10-12 ][ 07:00:07 ]



Alla ammande mammor där ute i Sveriges avlånga land, hur gör ni med amningen på natten om ert barn sover många timmar i sträck?
Elton har börjat sova 6-6,5 timme i sträck från ca 20-02.30 innan han äter och då äter han från ena sidan, sen vid 05.30 måste jag väcka honom så att han äter från andra sidan också för annars sprängs jag (känns så i alla fall)!
Hur sjutton ska jag kunna ta mig igenom en natt utan att sprängas (eller snarare få mjölkstockning och ont) om han börjar sova längre timmar än så? =S

Hur gör ni?

Bild: Ett stycke överlycklig Elton 06.30 <3





Kommentarer
Johanna

Hej maria!

Så otroligt söt han är, men konstigt vore väl annars!
Tyra var likadan så ja försökte få henne att amma båda brösten innan läggdags... sen hade ja en vanlig handpump och pumpade ur när de gjorde som ondast och ja inte kunde sova pga av att brösten var sprängfärdiga. Då kunde Fredrik ta första matpasset på morgonkvisten i form av bröstmjölk i en nappflaska och ja fick sova lite längre! Hoppas allt är bra med er, spännande med flytt!
Kramar Johanna

Svar: Det är det som känns så drygt om jag måste gå upp på natten och pumpa ur för att han sover =/ Skulle ju gärna vilja få passa på att sova jag med =) Men men, det är ju som det är =)Vi ger honom även lite tillägg för mjölken räcker inte riktigt till, han är glupsk min lilla pojke =)
Det är jättebra med oss, hur är det med er? Det ska bli så galet skönt att få flytta och få ett eget hus! Jag längtar så otroligt mycket! =)

Kram
Catwalkqueen

2012-10-12 @ 14:20:22
John.

Brösten ställer om sig efter hur barnet äter efter ett tag, så försök stå ut, det släpper efter några dagar och vänjer sig vid hans mat tider. Om du håller på att dö: pumpa. Men då tror brösten att han vill ha mat den tiden och fortsätter producera mjölk då. Amning, barn och allt som hör till är en djungel!! Hoppas vi kan ses snart vill goooosaaaa puss från selja

2012-10-16 @ 18:38:54
Jen

Jag hade mina barn hos mig sovandes det första halvåret och då ammade jag dom under natten medans dom sov. Tog bröstvårtan mot munnen på dem och det kände dom igen och sedan började dom nosa i sömnen och fattade sedan tag och släppte sedan när dom var färdiga.

Men efter halvåret så började jag sluta amma för dom ville ha mer än vad jag kunde erbjuda så då fick dom en flaska när dom somnade och sedan innan jag gick och la mig så fick dom en flaska till så tog jag den när dom ätit färdig i sömnen. Så sov dom utan att vakna.samtidigt med sista natt flaskan så bytte jag på dom samtidigt och dom vaknade aldrig. :)

Om du inte har tillräckligt så amma under dagtid och ta flaska nattetid och som johan säger så ställer brösten in sig efter ett tag när behovet att mjölken minskar. :) Lycka till nu!

Svar: Vi kan tyvärr inte samsova då både jag och Elton sover väldigt väldigt dåligt. Jag har även testat med Dream Feed, men det verkar inte heller göra varken till eller från.
Jag ger honom redan ersättning för att han äter så himla mycket, men nu ska vi testa lite olika saker för det kan vara många saker som gör att han sover dåligt - magen, tand som är på väg eller utvecklingssprång. Så nu ska vi skippa ersättningen och bara amma en vecka så får vi se om det är magen eller inte.

Tack så mycket! =)
Catwalkqueen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...