Bebisarna är här!

[ 2010-06-13 ][ 09:47:40 ]



Igår födde Maja fyra stycken små ursöta bebisar (så rätt jag hade!).
Hon har verkligen duktig, trots att det märktes att hon tagit lite stryk av att ha varit ute så många veckor utan ordentlig kost. Första bebisen orkade hon avnavla och tvätta, de andra tre fick jag hjälpa henne att avnavla samt gnugga för att få dem torra och rena samt att få igång värmen.
Nu ligger de och diar för fullt och mår väldigt bra, mammakatt har varit ute ur lådan och ätit och gått på lådan och är kelig till tusen, så hon verkar må bra hon med =)

Bebis 1:
Född - 15.09
Fyra vita tassar och en vit haka, i övrigt svart
Födelsevikt 115g

Bebis 2:
Född - 15.40
Vit under + höger skuldra, vit strimma på svansen samt en vit strimma i ansiktet, i övrigt svart
Födelsevikt 120g

Bebis 3:
Född - 16.37
Fyra vita tassar och vit haka, svart i övrigt. Har något bakåtvikta tassar vilket jag hoppas rättar till sig så det inte är något fel på den.
Födelsevikt 125g

Bebis 4:
Född - 18.00
Två vita sockor fram och helvita bakben och en vit strimma i ansiktet, i övrigt svart
Födelsevikt 130g

Om jag inte har helt fel så blir iaf en av missarna semilånghårig som sin mor.

Ja just ja, Maja är numera våra och ungarna likaså! =) Ägaren har överlåtit henne till oss.

Bilder kommer upp sen =)


Kommentarer
Jacqueline

gud vad härligt! vilket bra slut på följetongen :) och kan knappt vänta på att se dem! :D

Elise

åhhh vad gulligt!! :D

2010-06-13 @ 14:15:28
Hemsida: http://lisessa.blogg.se/
Linn

Åhh, bebisar! :)

hoppas alla är friska o krya :)

2010-06-14 @ 14:17:31
Hemsida: http://linnlowes.com
Zarah-Lou

Grattis till de små, både till Maja och er! :D

Förlåt om jag är alldeles för nyfiken, men får man fråga varför den förra ägaren "så lätt" gav bort Maja till er?

Jag har ju själv två små och skulle aaaaaaaldrig vilja/kunna ge upp dem bara sådär, framför allt inte om det var småttingar påväg (nu är ju det förvisso fysiskt omöjligt för mina två herrar - mentalt oxå skulle jag tro, haha!) men ja.. jag blev bara lite nyfiken. Ber om ursäkt om du tycker jag är för framfusig.

Mina tankar är väl lite så att "har man valt att låta sin kisse ha ungar är man väl redo att ta hand om henne och ungarna oxå?"

2010-08-12 @ 06:05:37
Hemsida: http://zarlei.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...