Får man göra en Davy Crockettmössa av sin katt?

[ 2009-01-29 ][ 07:55:43 ]



Jag skulle vilja göra en Davy Crockettmössa av Wilma. Hon håller på och djävlas och håller oss/speciellt mig vaken hela tiden! Hon har hållit på så här i över en vecka nu!
När vi ska sova så klöser hon på möbler, dörrkarmar, ja allt för att djävlas, och sen efter en si så där 45 minuter så hoppar hon upp i sängen och börjar slicka på oss och tycker att vi ska kela.
Sen krafsar hon hysteriskt och ska springa ut och in.. ut och in... ut och in...
När Robert går upp på morgonen så ska hon öppna dörren till sovrummet hela tiden så jag vaknar av att det är så himla ljust från lampan ute i hallen. Och när Robert har åkt så krafsar hon hysteriskt igen och ska ut och in.. ut och in... ut och in..
JAG BLIR SNART GALEN!!!!
Jag har vaknat varje morgon i en hel vecka nu med huvudvärk pga för lite sömn, och inte blir det bättre av att jag är dålig heller. No sleep = käss hälsa. Feels great.
Så fort min väckarklocka har ringt eller jag går upp av ren frustration så slutar hon på en gång och går och lägger sig.

Jag vet faktiskt inte hur länge jag pallar med sömnbrist.

Kommentarer
Melinda

därför ska man inte ha katter ;P

Agnieszka

kan ni inte tejpa ihop benen på henne på nätterna så hon inte har så mkt annat att göra än ligga ner.... och trä en strumpa över huvudet så hon inte kan jama, men endå får luft=)

allt jag skrev var ett skämt



kramar

2009-01-29 @ 12:23:14
Hemsida: http://agnieszka.blogg.se/
Pernilla

Många katter blir så när det är vinter, speciellt utekatter. Det brukar handla om tristress och att dom inte aktiverar sig lika mkt. Du kan jue testa att köpa nån aktiveringsleksak så hon kan underhålla sig med=)

2009-01-29 @ 13:26:26
Hemsida: http://pernillamariaa.blogg.se/
Sandra

Jag vet precis hur det känns! haha vi har 3 men "tack och lov" är det bara 2 som bråkar med oss. Den ena börjar jama hysterisk så fort vi lagt oss till ro om kvällarna. Slår aldrig fel & aldrig annars. Den andra rasslar i persiennen så numera drar vi inte ner den. Hoppas det bättrar sig till sommaren när det är ljust på morgonen. Men eftersom vi har innekatter så är det ju för att de är understimulerade, funkar bättre om vi busat under dagen :-)

2009-01-29 @ 14:07:28
Hemsida: http://lifeofzaroo.blogg.se/
Therese

fy vad det lät jobbigt :/

2009-01-29 @ 20:33:11
Hemsida: http://theresemansson.blogg.se/
Miss0

Haha, vad roligt inlägg sötis. Du skrev det på så roligt sätt haha. Kan tänka mig att det är jobbigt med Wilma. Kan ni inte placera om henne nånstans? Mår hon verkligen bra om hon håller på sådär?



Hoppas du får sova ut mer nu helgen ;) Kramar

2009-02-01 @ 03:44:17
Hemsida: http://miss0.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...