Morning!

[ 2008-08-28 ][ 07:33:11 ]



God morgon!
Jaha då ska vi se hur det går med att fixa håret idag, och hur det känns med nya färgen, det är ju en omställning om man säger så ;) Vem vet? Jag kanske inte gillar det alls, då får snälla Sandra hjälpa mig att ta bort det igen ;) Eller så kanske jag gillar det så mycket att jag fortsätter som rödhårig för all framtid =)
Men jag tror jag ska göra det ytterligare lite mörkare, för just nu är det väldigt, VÄLDIGT lysande rött, så jag ska nog dämpa det lite så kommer jag nog kanske att trivas sen.

Någon undrade hur ljus jag var innan och hur vi gick tillväga, om vi fick lov att preparera håret med något innan eller så:

Svar: Jag låg på en 9a innan, alltså väldigt ljus, och vi förpigmenterade inte eftersom jag skulle färga rött och rött är det pigmentet man förpigmenterar med när man ska ned till detta mörkhetsläget från mitt ljushetsläge innan.

Hoppas ni förstod ;)

Nu ska jag käka och sen ge mig i kast med att fixa mig =P

Kommentarer
H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

vilken färg ska du ha på håret?

Nina.

Vilken fin blogg du har :) Kram/Nina.

2008-08-28 @ 08:12:29
Hemsida: http://totalflopp.blogg.se/
Louise - Sveriges största au pair blogg

Aah okej, jag fattade. Jag gick från blondin till brunett, och då var vi tvungna att ta i pigment i mitt hår. Fast färgen stannade inte kvar i mitt hår ändå, and i guess brown wasnt my colour realy.

Blondes have more fun.



Ha de så bra, hoppas inte mamma din blir allt för chockad.

Du måste berätta om hennes reaktion sen!

Kram Louise

2008-08-28 @ 20:31:37
Hemsida: http://louisesa.blogg.se/
liene

Intressnat med rött:)

2008-08-28 @ 21:06:56
Hemsida: http://lienes.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...