Lotta gästbloggar!

[ 2008-08-17 ][ 20:22:55 ]



Yes, då var underbara 
Lotta tillbaka igen med sina underbara texter =) Jag har ytterlligare en text till från henne, men den får komma senare, jag har några till som vill gästblogga =)



KONSTEN ATT VARA KVINNA I ETT I-LAND.





Förr i tiden var det tydligt att kvinnan stod för hem och hushåll medan mannen stod för

maten på bordet och leveransen dit.

Idag ser det inte riktigt likadant ut.


Jag vet att det kryllar av män därute som alltid hjälper till hemma och delar ansvaret med barnen, jag har bara inte personligen träffat på så många än... :o)


I min värld är livet som kvinna mer än bara torka golv, föda barn och ta hand om dem.

Inte nog med att media idag gärna letar fel i HUR du är som mamma,

(" Dagens curling mammor" " Latte mammorna" etc), du ska vara framgångsrik, ta vara

på din kropp o helst vara påläst i hur du ger din man njutning !


Nåde dig om du klär dig i mys-byxor och sunkiga kläder....

Då undrar genast alla varför alla dessa morsor blir så gråa o trista när de får barn.


Och din man...

Han vill gärna avstå från att städa och diska, det är ju trots allt lite kvinnans grej.

Han skruvar ju trots allt upp en bokhylla en gång var tredje år, som är mannens grej.

Att även du jobbar heltid och sen rusar hem från jobb för att börja ditt "andra jobb" är ingen som riktigt reagerar över.

Det är ju sport på tv och bilen måste tvättas idag, igen!

Och nej han har INGEN ANING varför hans kläder ligger överallt idag igen.

Men det är ingen fara, han tar bort det SEN.


Efter en hel dags arbetande, hemma och på jobb, är det dags...

Ni lägger er, du helt slut, han leende.

Handen kommer...och förväntningen är där.

Du ska ju vara fru också.

Dvs kåt glad och tacksam!

                       

Att vara kvinna idag är inte ett arbete, det är en infödd livstil.

Och vill du inte vara med i leken längre är det bara att se till att du blir jävligt framgångsrik så du utan problem kan klara dig ensam eller kräv av din man att han betalar för en städerska.



Säger som min svägerska...


Jag säger upp mig!

  

  

  

Lise-lotte  ( Lotta )


http://undressed.blogg.se/


Kommentarer
© K A T T A

Varsågod! :)

Alexandra

Mycket läsvärt ;)



Angående skorna: det är ett par svarta klackar, lite stövlettliknande med "knyte" där framme. Lite konstorsaktiga liksom...

2008-08-17 @ 20:42:17
Hemsida: http://cleopatravii.blogg.se/
Josiee

fröken vääs? va sötnos?:)

2008-08-17 @ 21:12:51
Hemsida: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Lotta

Vad skoj att Få äran att Gästblogga igen.. jag som har så mkt att säga ha ha ha



Hoppas allt är bra med dig för övrigt Maria,



Kramar

2008-08-18 @ 15:08:06
Hemsida: http://undressed.blogg.se/
Sara

Jag har fått tag på en man som både städar/tvättar och lagar mat utöver sitt jobb. Men visst känner jag press att vara "kvinnan" och ta hand om allt sådant. Jag håller i alla sorters inköp och researchen bakom dem... alltid något hehe.

2008-08-18 @ 16:00:19
Hemsida: http://fashionistasara.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...