Suck.

[ 2008-04-24 ][ 08:23:46 ]



Vaktmästaren som har hand om salongen ringde 7.15 i morse för att säga att vi skulle ringa en stund innan vi ska in i elcentralen på lördag så att han hinner dit eftersom han bor i Vattnäs. (en liten bit bort)
Jaha, tack för den, det hade han inte kunnat vänta någon timme till med att ringa och säga?
Sen säger puckot: Ja, för du ska väl ändå upp tidigt och ut i det fina vädret?
HALLÅ???
Man kan inte ringa till någon kl 7 på morgonen, speciellt inte till någon man inte känner!
Man har ingen aning om vad för sorts liv den personen lever.
Och jag råkade SOVA eftersom jag var så trött efter allt bakande och firande igår.

Jag ringer aldrig till någon innan 10 på morgonen om jag inte vet att den personen är uppe tidigare, och inte heller vill jag ringa senare än 20 på kvällen.
Det är de normer jag har, men det verkar okej för de flesta andra att ringa och väcka folk 7 på morgonen.

Morr säger jag!

Hur gör ni? Har ni några speciella tider som ni inte ringer till folk?


Kommentarer
F R i D A

Jag ringer aldrig innan 10 på morgonen och aldrig efter 21:30 på kvällen. Om det inte är till mamma såklart! ;)

nadja

Hms...jag vet inte jag ringer när jag behöver *asg* Men oftast så skickar jag sms så får personen svara när den kan :D

2008-04-24 @ 08:38:49
Hemsida: http://sweetladysoul.blogg.se
Ingela

Nej aldrig före 10 och inte efter 21!

2008-04-24 @ 09:24:52
Hemsida: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Nina

Jag ringer aldrig innan typ 11, och inte senare än 20 tiden, men det beror på vem det är och vad det gäller liksom.

2008-04-24 @ 10:04:21
Hemsida: http://ninawikizz.blogg.se
Sara

Hemtelefoner ringer jag aldrig innan 10.00 eller efter 22.00 men mobiltelefoner KAN man faktiskt stänga av om man inte vill bli störd så svarar människan så får den skylla sig själv :)

2008-04-24 @ 17:05:40
Hemsida: http://fashionistasara.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...