Recension Nea of Sweden.

[ 2008-11-19 ][ 12:10:56 ]



Jag fick dessa produkter av Nea Of Sweden att testa och skriva recension om:


All Natural & Vegetable Soap & Shampoo Bar
100% NATURLIG:


Så här står det på hemsidan:

Kombinerad egentillverkad 3 i en tvålkaka.
Kropps, shampoo och balsam kaka som ger ett mjukt och krämigt lödder.
Milt rengörande för huden. Kan även användas i ansiktet.

Som shampokaka gnuggas ett lödder upp i händerna eller direkt i håret, massera rent, skölj noga. Håret får även balsameffekt då det blir mjukt och följsamt av oljorna i tvålen.

Alla tvålarna är ca 115g och innehåller följande basoljor:
Inci/Ingr: Sodium canolate (rapsolja), sodium olivate (förtvålad olivolja), sodium cocoate (cocosolja), sodium castorate (ricinolja), sodium shea butterate (sheasmör), sodium mango butterate (mangosmör), simmondsia chinensis (jojobaolja), aqua purificata (renat vatten),
# = naturliga kemiska ämnen från eteriska oljor

Finns i;
Olive Natural, Olive, Honey Oats, Lavender Mint, Marigold, Tea tree, Rosemary, Chamomile, Avocado, Rose.

Så här tyckte jag:

De tvålar jag har testat luktar fantastiskt gott och de ger ett krämigt lödder, och håret blir mjukt. Men jag med mina tunna tunna hårstrån tyckte att oljorna i tvålarna inte har nog "kraft" att förhindra att håret blir flygigt.

Självklart reagerar alla hår olika, detta är enbart utifrån mitt perspektiv och mitt hår.

Ett stort plus för de naturliga ingredienserna och den otroligt goda doften.
Ett minus för flygigheten.



Deep Cleansing Oil

100% NATURLIG 99% EKO



Så här står det på hemsidan:

Djuprengörande och sminkborttagande olja för dagligt bruk.
Oljan är lätt att skölja av och huden känns skönt ren på djupet efteråt.
Passar de flesta även känslig hud.

Innehåller nedan basoljor:
Inci/Ingr: Helianthus anuus (solrosolja), ricinus communis (ricinolja), rosmarinus officinalis (rosmarin antioxidant)

DEEP CLEANSING OIL 100ml
Innehåller även citrus reticulata (mandarinolja) som är antiseptisk och bra på igentäppta porer, cananga odorata genuina (ylang-ylangolja) som normaliserar talgproduktionen och rosmarinus officinalis (rosmarinolja) som stimulerar och renar. #limonene, #geraniol, #citral, #linalool, #eugenol, #benzyl benzoate
# = naturliga kemiska ämnen från eteriska oljor

DEEP CLEANSING OIL - NATURAL 100ml
Utan eteriska oljor för doftkänsliga

Så här tyckte jag:

Samma sak här, olja doftar så otroligt gott och uppfriskande!
Det kändes att oljan tog bort alla spår av make up och andra orenheter, jag testade till och med att dra en pads med lite ansiktsvatten på efteråt för att kolla om allt försvann, och det gjorde de.

Dock upplevde jag att oljan gav en lite "smörig" känsla på huden, vilket jag inte tycker om, detta kan bero på att jag har normal/småtorr hud. Oljan passar nog bättre till en riktigt torr hud.

Stort plus för doften och renligheten oljan efterlämnade.
Ett minus för den "smöriga" känslan.


Kommentarer
Lotta

okej vad bra! :) Hörde att min sambo kommer till dig sen :) Det va på tiden för han behöver verkligen klippas ;)

Linn

Sv; Ah men de är lungt. Har iaf en bild innan som jag inte ens börjat med + en design ;P

2008-11-19 @ 12:27:33
Hemsida: http://ffamousunknown.blogg.se/
Sussie [ Bloggdesigner & Frisörtips ]

i jämfört med dig är jag nog det ;D haha!

Fast så fort jag kommer igång med min träning och min rygg blir bättre så lär det bli mer fart på mig :)

2008-11-19 @ 13:19:03
Hemsida: http://sussie.blogg.se/
SANIBO

sv: ja oja.

som du ;)

2008-11-19 @ 13:37:51
Hemsida: http://ssanibo.blogg.se/
Dimitra

ja , verkligen ! det är så mysigt, speciellt med julstämningen

2008-11-19 @ 15:26:45
Hemsida: http://mjukiish.blogg.se/
Cristel

hhah ;P

jaa jag ska försöka ,, men det ser inte så ljust ut nu! hehe

2008-11-19 @ 15:42:18
Hemsida: http://cristelles.blogg.se/
Fia

=)

2008-11-19 @ 17:09:56
Hemsida: http://dagarmedfia.blogg.se/
Isabelle

Bara 159 kr :D

2008-11-19 @ 21:23:07
Hemsida: http://bellita.blogg.se/
minaya

Haha, varje gång när jag ska skriva tänker jag typ: "Nä men vad kommer de där förtryckta bokstäverna ifrån jag har inte skrivit något.." Om det som står om reklam. :-)



Nattjobb är jobbigt men man jobbar ganska självständigt så det är skönt pga det. man kör i sin egen takt.



Tack för peppning, det är svårt och mycket med att driva skivbolag och vara artist själv men det är så fruktansvärt kul så allt är så värt det och jag kan släppa min egen skiva också på eget.. det betyder mer att bestämma för mig ! Så jag bestämmer att jag släpper min egen låt 18 December! :-D Done!



Bor du i Mora? Videon spelas in på Tisdag. Just nu behöver jag 4st flyttgubbar som ska bära kartonger i videon.. men du får tjing om jag behöver ytterligare någon, modell är du också, perfekt!



Hoppas du får en mysig kväll! :-)

2008-11-19 @ 21:40:34
Hemsida: http://minaya.blogg.se/
SHOEBOX

Det lät bra till en början, men mitt hår blir också flygigt nu på vintern så efter jag läste att den inte hjälpte mot det så tänker jag inte testa den...hatar flygigt hår :P

2008-11-19 @ 22:09:39
Hemsida: http://myshoebox.se
Isabelle

På Åhlens, Pashion och Kicks tror jag att det ska finnas på. Dom har iallfall viva la divas produkter. Sen har jag även hört att Lindex ska få in dom! Men ja köpte min på åhléns :)

2008-11-19 @ 22:39:10
Hemsida: http://bellita.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...