Frågor & svar.

[ 2008-07-17 ][ 23:02:05 ]



Fråga:
sandra om Dränkt katt/alien/tvättbjörn.:
Du som är frisör kan jag få fråga en fråga . . . .
jag har såååå mycket rött pigment i mitt hår. Är trött på de röda tonerna i håret kan jag lägga en ask färg i håret eller blir det inte bra. Jag har några ljusa slingor oxå lite här var.

Sandra

Svar:
Visst kan du lägga på en askton (grön) för dämpa det röda, men med tanke på dina ljusa slingor så misstänker jag att de kommer bli gröna. Det bästa du kan göra är att gå till frisör som kan hjälpa dig. Det är oerhört svårt med "hemmabygge", blir lätt en massa fel som eskalerar.

Fråga:
Vanadesse ~ Designing Everyday Life. om Egopics.:
Gick du frisörlinjen på gymnasiet kanske?
Svar:
Nej jag gick en vuxenutbildning, Frisörtekniskt Centrum i Falun.


Fråga:
S....... om Känns bra!:
Hej igen!
Jag ställde en färg-fråga för några dagar sedan men du har nog haft väldigt fullt upp och kanske inte hunnit svara.. men jag testar igen får vi se :

Jo, jag har mörkbrunt hår och jag skulle vilja ha lite ljusa slingor som Kat von D har, jag undrar om det bara är att ta en blond färg och sätta igång eller är det nåt jag bör tänka på ?

Har ju mörkbrunt hår.

TACK snälla!
Svar:
Jag är hemskt ledsen att jag har missat att svara på din fråga. Nu vet jag inte riktigt hur hennes slingor ser ut, men mörkt hår är svårt att få riktigt ljust eftersom hårstråna är så mättade med pigment. Oftast hamnar man på den där orangeaktiga färgen som man inte riktigt vill ha och/eller håret går av om man går hårt på med stark blekning. Gå till din frisör så denne får ta en titt på ditt hår och ev. göra en test slinga för att se på vilket reslutat ni hamnar på.


Fråga:
Anonym om A blank page?:
härligt att du vågar satsa med salongen...vad tar du för en klippning?
Svar:
Tack, det känns helt underbart och jag kommer att fortsätta att satsa =) Jag tar 300kr för barn, 330kr för herr och 350kr för dam.

Har ni fler frågor? =P


Kommentarer
Dress Like a Princess

har du haft en bra kväll gums?

Dress Like a Princess

O ja, en jättemysig kväll faktiskt :)

2008-07-17 @ 23:06:19
Hemsida: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Dress Like a Princess

Jag ahr vart nere på stan och ätit jättegod mat och druckit lite cosmopolitan med tjejerna :) dudå?

2008-07-17 @ 23:11:50
Hemsida: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Dress Like a Princess

Det låter mysigt :)

Händer i helgen då?

2008-07-17 @ 23:19:34
Hemsida: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Dress Like a Princess

ja bloggfesten hade vart rolig, jag trodde jag skulle vart utomlands nu i veckan så jag anmälde mig aldrig men nu är jag kvar här hemma så de va ju synd :P

2008-07-17 @ 23:25:20
Hemsida: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Marika

Det e ingen fara..Så känner jag oxå ibland..Men du har ju lite mer att svara på än vad jag har min blogg om man säger så:)Nu ska jag sova..natti natti

2008-07-17 @ 23:40:16
Hemsida: http://marika79.blogg.se/
Frida

jag undrar hur ofta du rekomenderar att man toppar håret för att de ska växa fort? Och om du har bra tips på bra produkter om man plattar håret väldigt ofta?

2008-07-18 @ 14:30:00
Hemsida: http://fridaaeeriksson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...