Förslag på nytt namn till tuppen Janne. ^^,

[ 2012-12-20 ][ 10:12:55 ]



Går jag presentera tuppen Janne (jag måste verkligen byta namn på honom eftersom min pappa heter så haha!).
Det är så härligt att gå ut till tuppen Janne och hans entourage av damer och bara titta på dem. Bara på den här veckan vi har bott i huset verkar de ha vant sig vid mig för i början höll de sig så långt borta från mig som de kunde, men nu när jag kommer så står de precis innanför dörren. Och när de ser att jag har en plastbytta i handen blir de nästan hysteriskt glada, det betyder ju att de får mumsiga hushållsrester.
Så om någon som bor på Sollerön vill bli av med grönsaker och bröd så tar de tacksamt emot allt de kan få. ;)
Matvrak. =)

Till sommaren ska nog mina hönor få ruva fram en kull med kycklingar, eller om jag köper några kläckta kycklingar för det här ger mersmak!

Någon mer än jag som har höns?



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...