Roliga förlossningshistorier ^^,

[ 2012-06-06 ][ 18:50:26 ]



Jag sitter och läser roliga förlossningshistorier på Familjeliv och skrattar en hel del. =)

Här är två av historierna jag skrattat högt till! Försökte även läsa den för älsklingen, men skrattade och frustade så det blev bara hackmat av det hela. =D

"Med andra barnet vaknade jag mitt i natten och kände mig hungrig men när jag kollade i kylskåpet var jag inte alls sugen.

Jag hade ju gissat att killen skulle titta ut denna dagen så jag tänkte att jag sätter mig i fotöljen och spelar lite spel för jag var ju ändå inte trött och det kändes ju verkligen inte som det var på g.

Efter ett tag får jag världens värk och skriker på mannen som snabbt är på fötter.
Han ska sätta på dottern kläder och springa in till grannen men innan han hinner komma ut från rummet så kommer en rejäl värk och då flyger sonen ut som en raket.

Gissa om mannen blir paff när sonen redan tittat ut!=)

Nu till det roliga. Mannen ska ringa ambulansen och när han kommer fram så är han uppenbart chockad och ingen fattar något.
-vi har barn säger han
Kan ju undra vad personen i andra ändan tänker..
Så förklarar han då att sonen just fötts hemma med navelsträngen runt halsen i sin fostersäck men att han verkar må alldeles utmärkt. (med VISS hjälp från den nyförlösta mamman=))
Personen undrar ju vart hon ska skicka ambulansen
-Hit svarar han
-Det får vi inte in på gps:en, har du någon adress.
-44 tror jag (knappast nummer 44 men ändå)
-Har du något namn på gatan?
-Något med någon blomma svarar han
Jojo, det här går ju bra tänkte jag
Lyckligtvis dyker grannen upp och tar över och inom en halvtimme kom ambulansen
Men som vi har skrattat åt det efteråt=)"

Och här kommer nästa:

"Jag gillar ju den här tråden (den är värd att läsa hela vägen från början!) så för att fler ska få "upptäcka" den kommer en liten historia från min papps som jobbade som taxichaufför (natt);

Han fick ett samtal från växeln om en brådskande körning från ett villaområde och han åkte dit. Ut ur huset springer en relativt nyvaken karl som kastar in en väska i bagageluckan, hoppar in i framsätet och säger "Karolinska". Pappa, som har haft liknande brådskande körningar tidigare, antar att det är en läkare som blivit inkallad akut och trampar lite extra på gasen. Efter någon minut säger killen bredvid honom "Känns det ok älskling?" och vänder sig mot baksätet. Pappa tittar på honom som om han vore galen och får en bestört och förvirrad blick tillbaka. Efter några stapplande meningar senare (från den stackars blivande pappan som håller på att gå sönder av nervositet) vänds bilen tillbaka till huset där allt började. På trappan står en gravid kvinna och skrattar så hon håller på att kissa på sig. Hela resan in till Karolinska var en relativt munter upplevelse efter den lysande starten.

Note to self - se till att kliva in i bilen före mannen."

Hoppas ni tyckte de var lika roliga som jag tyckte haha!


Kommentarer
Linda

asgarv Gud jag kissar på mig av skratt snart!

Isacs Mamma

jo men tack ! allt är kanon! en sååå kallt det är :S

!!!

Hur är det själv?

2012-06-07 @ 12:14:36
Hemsida: http://isacsmamma.blogg.se/
Sandra

Hihihihi.. Vilka roliga historier! :) Tyckte bäst om den sista!



svar; Hejsan! :)



Det är helt okej med mig! Lite för kyliga vindar för min del bara, men sitter man i solen är det varmt och skönt! Man blir på så mycket bättre humör av lite sol tycker jag :)

Hur är det själv? Födseln närmar sig ju med stormsteg :O Känns det pirrigt? :)



Kram!

2012-06-07 @ 18:41:19
Hemsida: http://sandrami.devote.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...