Fix inför bebisens ankomst

[ 2012-06-30 ][ 12:23:38 ]



 
Idag kommer det äntligen hända lite grejer på fixa-i-ordning-inför-bebis-fronten.
Det är väääldigt dags om man säger så =P
 
Så nu har jag tvättat det sista av bebisens kläder, sängkläder, gose/skallerdjur osv (och nej, vi har inte in närheten av så mycket som det låter ^^,).
Så nu är älsklingen och tränar, sen ska bebisstolen sättas i bilen, vi ska testa med barnvagnen bak för att se om vi behöver ta ur hundbur eller inte, vi ska packa förlossningsväska osv.
Känns skönt att äntligen ha tagit tag i det, man vet ju aldrig när liten bestämmer sig för att flytta ut. ♥
 
Och om vi hinner/jag orkar så ska vi fota magen igen, misstänker att det inte kommer bli något mer fotografernade innan bebisen kommer ;)
 
Vad gör du idag?
 
PS! Behöver jag tvätta täcke och kudde också?
 


Packa skötväska - CHECK
Bilstol - CHECK
Testa vagn i bil - CHECK
Packa vår förlossningsväska -
 
 

Kommentarer
Blue Velvet - Vegas mamma

Ett tips är att tvätta ALLT för allt nytt innehåller kemikalier och om du tvättar så kommer den känna igen doften sen när den kommer hem.
Ett annat tips är att dagen innan ni åker hem så låter du din sambo ta med ett klädesplagg som er bebis haft på sig till Atlas som han kan lukta på. då blir det inte lika jobbigt för honom när du och bebis kommer hem och Atlas kommer känna igen ert barn genom doften på plagget.

Svar: Jag tvättar allt, var osäker på täcke och kudde bara, så tack!
Robert kommer stanna kvar med mig och vi åker hem tillsammans eftersom förlossningen ligger 10 mil bort =/
Catwalkqueen

bysaandra hobbyfotograf

veckans blogg, väljer 1 blogg, visas för 500+ läsare!
http://bysaandra.webblogg.se/2012/june/veckans-blogg-gor-det-som-star.html#comment

2012-06-30 @ 16:49:36
Hemsida: http://bysaandra.webblogg.se
M*

åh vad kul!

Svar: Ja det är roligt att fixa inför bebisens ankomst =)
Catwalkqueen

2012-06-30 @ 17:40:28
Hemsida: http://ILROMANISTA.SE
Annika Soulcityguide

Hej! Vad konstigt att kommentaren försvann... Allt bra här:) Du verkar vara superförberedd för bebisens ankomst, så mysigt!
Ha en fortsatt fin helg:)
Kram

Svar: Haha tack =) Man kan säkerligen vara mer förberedd än mig =) Detsamma, jag hoppas att även du får en fortsatt fin helg!
Kram
Catwalkqueen

2012-06-30 @ 21:50:49
Hemsida: http://soulcityguide.com
Matilda

Lycka till! :)

Svar: Tack tack, kan behövas haha! =)
Catwalkqueen

2012-07-01 @ 13:12:41
Hemsida: http://matildalinneaforslund.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...