Kanske har hittat en ny vän.

[ 2010-03-30 ][ 21:01:55 ]



Nu ska jag tjata lite till om spisar ^^,:

Jag tror jag har hittat en ny kompis till köket, men den är dyr (13900kr), kanske för dyr =S 
Den heter Siemens HL448511X, är i rostfritt stål och är en induktionsspis, varmluftsugn, både "rattar" och digitala knappar osv. Lite så där kärlek vid första ögonkastet.



Men sen fanns ju även denna Cylinda SKI682VLSV (10900kr) som Robert tyckte om och som var snygg. Men jag vet inte. =S Den har bara "rattar, inga smarta skenor i ugnen och är väldigt blank = fingeravtryck. Är det dumt att lägga så mycket pengar på en spis? Visst hade vi väl kunnat köpa en vanlig glashäll, men samtidigt tycker både jag och Robert att ska vi ändå köpa en ny så kan vi lika gärna köpa en rejäl och modern spis. Gaaaah....



Vilken hade ni valt? Någon som vet något om någon av dem?

Sen undrar jag lite vilka kastruller/stekpannor man kan köpa till induktion och vad de kostar ca?

Kommentarer
C

Den översta, helt klart! Ta med dej en vanlig magnet till "kastrull" affären och se vilka den fastnar under, dom kan du använda! Du kanske redan har dom hemma redan, kolla..

C

Mora järn och bygg brukar kunna ge bättre priser än vad som står på lapparna om mna pratar med dom, åk dit och kika. :)

Tack, Dom kommer från ebay!

2010-03-31 @ 09:51:18
Hemsida: http://clearblue.blogg.se/
Bella

Vi köpte nyss en ny spis, men det fick bli med keramik häll istället för induktion. Det senare valet är så dyrt. Den vi har nu är vi väldigt nöjda med, maten blir mycket godare och likaså det som bakas i den :)Hur står det till med dig då? planerat något över påsk?

kram

2010-03-31 @ 10:47:58
Hemsida: http://bellaellas.blogg.se/
Elin

Jo men precis, lika bra att satsa på både kvalité och det man verkligen vill ha när man ska köpa nytt tycker jag. :)Såg ovan att du redan hade fått hjälp med det du undrade över när det gäller kastrullerna.. :P



Hoppas ni blir nöjda, vilket jag inte tvivlar en sekund på. Hi hi annars får ni väl komma och laga iordning en middag och testa våran innan ni bestämmer er... ;) kram

2010-03-31 @ 18:00:45
Hemsida: http://ellee.devote.se
Pult

Du får hem till mig å provköra induktionshäll om du vill :) en smidig funktion är ju om plattorna har timmer så behöver inte bry sig om krytorna förrän spisen säger till :) hederliga gjutjärnspannor funkar iaf finfint

2010-04-05 @ 14:09:17
Hemsida: http://pult.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...