Sophie gästbloggar!

[ 2009-04-29 ][ 17:49:22 ]




Jag fick ett mail förut om en tjej som vill gästblogga, så här kommer hennes inlägg!
Give it up for Sophie!



What is love?


Såhär i vårtider när man ser nyförälskade, lyckliga par överallt och solen strålar
så är det inte konstigt att man tänker en hel del på kärlek. För min del så finns
den i mitt liv sedan snart ett år tillbaka, något jag är väldigt lycklig över. Men
även på en solskensskimrande himmel svävar det ibland moln.

Nu menar jag inte att det är något fel med mitt förhållande, tvärtom, allt är
perfekt. Men det är tydligen det som är problemet. Enligt andra så måste det vara
något fel på mig och min älskling eftersom vi inte bråkar och för att vi ofta är
romantiska mot varandra.

Ja, synen på kärlek har verkligen ändrats över åren. Klart man är lycklig när man
inleder ett nytt förhållande, men i maggropen finns alltid rädslan för att det ska
ta slut. Varför? För att det förväntas. Några av de vackraste kärlekshistorierna
från förr handlar om hur unga människor hittar äkta kärlek. Romeo och Julia var bara
runt 15-16 år enligt Shakespeares välkända verk, precis som många andra historiska
kärlekspar. Men nu för tiden är det första som förväntas av ett förhållande mellan
två tonåringar att det ska ta slut.

Måste kärlek verkligen vara omöjlig och svår för att vara värd att kämpa för?Annars
är den tydligen inte vacker. För att kärlek ska vara äkta verkar det som att folk
förväntar sig att det ska vara bråk. Man kan inte vara nykär hela tiden för då är
det bara attraktion och inte äkta kärlek.

För min del så är kärlek inget som kan passa in i en ram, varenda kärlek är unik
precis som du och jag. Därför kan man inte heller säga att kärlek ska vara på ett
speciellt sätt för att vara äkta. Kärlek är att tillåta sig själv att släppa in en
annan människa inpå dig och ditt liv. Och oavsett hur gammal man är eller hur man
beter sig med den man älskar, så är kärlek det absolut vackraste som finns!

//Sophie
http://www.iheartfashion.blogg.se/

Kommentarer
Foki

Svar: Tack så jättemycket för den fina kommentaren!^^ Jag uppskattar det verkligen :) och glad blir jag :D



// Jag önskar dig en trevlig kväll! =)

Wysteriia

Svar: Jag skulle nog mer tipsa om bare minerals för såna som har hudproblem, typ acne etc, då det hjälper väldigt bra mot sånt men inte annars tror jag. JAG är iaf inte så supernöjd.



Det låter hur kul som helst :) Vet inte om han är så på dock, beror ju på om det är betaljobb i guess. Är det tfp eller hur har du tänkt dig? :P

2009-04-29 @ 20:10:31
Hemsida: http://Wysteriiasblogg.se
Wysteriia

Är nog svårt att få någon att åka långväga (iaf de riktigt riktigt bra) om det är tfp. Då får du nog ragga upp agenturmodeller ;)



Vet inte vilka som håller hus i Dalarna, Tony K?

2009-04-29 @ 21:05:13
Hemsida: http://Wysteriiasblogg.se
Wysteriia

Det är nog väldigt sant :) Lite snålt här i dalarna :P

2009-04-29 @ 21:08:25
Hemsida: http://Wysteriiasblogg.se
S

wohoo jag fick gästblogga! :D tack maria :D

2009-04-29 @ 21:39:53
Hemsida: http://iheartfashion.blogg.se/
Elise

haha jag ska ju träffa sophie imorgon :P sammanträffande att jag hittade henne här ^^

2009-04-29 @ 23:04:54
Hemsida: http://lisessa.blogg.se/
hilea

riktigt roligt det där med gästbloggar... =) alltid kul och läsa lite bloggar man inte hittat innan så då får man ett litet smakprov.

2009-04-30 @ 17:37:22
Hemsida: http://hileasoltun.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...