Gammal arbetsskada gör sig påmind

[ 2018-03-07 ][ 12:11:00 ]



maria3_196573797
Gammal bild som Robert tagit. På bilden syns det att axeln är lite framåt roterad.

Ett problem som har uppstått i och med att jag går med kryckor och inte kan gå så rakryggad med axlarna tillbakadragna som jag brukar, är att min gamla arbetsskada jag fick för 15 år sedan när jag arbetade på hemtjänsten har börjat göra ont samt att axel börjar roteras framåt igen.
Jag hade ett helvete med smärta i axeln som strålade ned i armen och handen samt att jag fick en framåt roterad axel som tack för felbehandling av företagsläkare. Jag gick länge hos naprapat för att få bukt på problemet men konstigt nog var det inte förrän jag började min utbildning till frisör som det gav vika och jag slapp smärtan.

Nu 15 år senare är det tillbaka igen så nu håller jag på att sätta samman övningar för hemmaträning  och stretchning för att mota bort det igen.
Jag. vägrar. att . få. så. ont. igen. Jag bara tvärvägrar låta den skadan komma tillbaka och förstöra min kropp, min sömn och mitt mående. Så nu jäklar. Eftersom jag är beordrad att vara så stilla som möjligt får jag hitta på övningar jag kan göra hemma, sittandes, med t.ex fyllda läskflaskor och gummiband.
Jag kommer att lägga upp dom här senare och har ni bra övningar som jag med enkla medel kan göra här hemma - berätta gärna för mig!
Är det någon som har hantlar att låna ut till mig så vore jag tacksam. =)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...