Päronpuré med kardemumma.

[ 2013-01-17 ][ 14:03:28 ]



Jag försöker göra så mycket egen mat (men självklart kommer jag köpa burkmat då och då när det behövs) till Elton som jag bara kan.
Det är billigare, jag vet vad maten innehåller och det har ett högre näringsvärde.
Så idag gjorde jag päronpuré med kardemumma, mums tyckte Elton! =)
Jag har hittills gjort:

- kyckling, morot, potatis, timjan
- kyckling, morot, ris
- palsternacka, potatis
- morot, potatis
- päronpuré, kardemumma
- kött, potatis, palsternacka, timjan

Elton ratar gärna gröt (om det inte är katrinplommonpuré i) och ersättning, men ÅH så gott det är med mat!
Han sitter som en liten fågelunge och gapar och blir rätt arg om maten tar slut för snabbt eller om jag inte är tillräckligt snabb att skyffla in haha!

Jag tar gärna emot tips på olika puréer.
Vad gör ni för puré till era barn?


Kommentarer
Om Ett Hus

Vad duktig du är! :) Men det är ju som du skriver helt klart bättre näringsvärde! Kram

Anonym

Jag gjorde lax, potatis och morot till Vega.

2013-01-17 @ 23:59:37
Hemsida: http://bluevelvet.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...