Woho!

[ 2013-02-01 ][ 11:45:46 ]



WOW!
Jag var precis ut i hönshuset och belyste äggen, och banne mig, det är kycklingar i alla fall tre av äggen!
Så himla häftigt att se!
Det har gått fyra dagar sedan jag lät mina Dvärgkochin lägga sig och ruva och idag syntes det tydliga "spindlar" (ett tickande hjärta och blodkärl) i de ljusa Hedemora äggen. De lite mörkare Hedemora äggen får jag lysa om någon dag igen, de är lite svårare att se.
Dvärgkochin äggen tror jag tyvärr inte att de är befruktade, så jag funderar på att beställa avelsägg lite längre fram i vår och lägga under mina hönor.
Älsklingen undrar varför jag ska ha kycklingar, men jag vill prova och extra ägg skadar aldrig. =)

Åh jag är så glad!
Så förhoppningsvis så pickar kycklingar sig ut ur äggen om ca 17 dagar. =D


Kommentarer
Om Ett Hus

Åh vad mysigt med små kycklingar! Du måste ta bort på dem så vi får se sen när dom har kläckts! :)

Svar: Självklart! =)
Catwalkqueen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...