Härliga soliga söndag!

[ 2013-02-25 ][ 10:00:35 ]



Vilken härlig dag vi hade igår!
Solen sken, snön smälte undan i en rasande fart och vi premiärgrillade.
Det var full rulle hela dagen, men åh vilken skön söndag!
Jag startade dagen med att gå upp 7.30 med Elton så Robert skulle få sovmorgon, gav honom frukost, lekte, myste och vid 9 gick vi och väckte pappa R så jag kunde gå ut till hönshuset och ge dem mat och städa och Atlas kunde få springa runt på gården i det underbara vädret.
Jag tillbringade nästan 3 timmar med att städa i hönshuset, väl behövligt kan jag säga! Jag skulle nog behöva tillbringa minst lika mycket tid till för att få det så fint som jag vill ha det.. Det var ruskigt äckligt där ute när vi tog över hus och hönshus..
Efter städningen gick jag in och duschade och tog det lite lugnt i väntan på att mina Engelska Araucana kycklingar skulle anlända till Mora.
Kom på den briljanta idén att vi skulle premiärgrilla i vår slogbod vi har på baksidan.
Sagt och gjort, fläskfiléspett med paprika och körsbärstomater gjordes i ordning, Robert grillade och jag fixade tillbehören.
Käkade, åkte in i Helvetes-Vasalopps-Mora och hämtade kycklingar, hem och installera dem i hönshuset, insåg att den ena kycklingen blev pickad på av den ena hönan (Draken), kastade ut hönan ur kycklingredet och petade in den lille under den andra hönan (Lillhönan) och hoppades på det bästa.
Gick in, gjorde Elton klar för natten, satte oss i soffan och körde FaceTime med Eltons farmor, fick honom att somna till slut, tittade på ett avsnitt av Person of Interest och åt hemmagjord pizza, sen var det tack och god natt.

En intensiv dag, men ack så bra dag. =)
Och båda kycklingarna är accepterade nu och har det så gott med sina nya mammor =)

Bilder från gårdagen:


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...