Älskade misse <3 *VARNING äckliga detaljer!*

[ 2012-06-02 ][ 20:42:31 ]



Åh så ont i hjärtat det gör när djuren gör/gjort illa sig. =(

Vi har inte sett till Maja så mycket de senaste dagarna, och nu kom hon fram så Robert skulle lyfta upp henne och kela lite med henne och hon skriker rätt ut och börjar sen att morra!
Så han sätter ned henne på golvet och håller i henne så jag får en chans att undersöka henne och vi hittar en tova framför höftbenen mitt över ryggraden.
Hon morrar och jamar när jag rör försiktigt vid tovan och vi ser att den ser ihop kladdad ut så vi bestämmer att vi ska försöka blöta upp den med sårspray.
Efter ett tag börjar tovan mjukas upp lite och vi ser en remsa hud utan päls för sen se ett hål på ca 1/2 cm i diameter som går rätt ner i ryggen på henne.
Jag sprayar på mer sårspray och börjar badda med en ren handduk och det börjar FORSA ut var och blod.
Jag trycker och trycker och det kommer hur mycket som helst, känner att varfickan under huden går från svansroten till såret framför höftbenen samt lite ned på sidorna av svansroten. =S
Jag tryckte säkert ut ca 1-1 1/2 dl var och blod. =(
Hon var så jäkla duktig hela tiden och bet bara husse väldigt försiktigt och inte så hårt när det gjorde RIKIGT ont.

Älskade lilla misse, jag hoppas det känns lite bättre nu när vi tömt det mesta ur varfickan. <3

Tappra lilla flicka...


Kommentarer
Carina

Vad konstigt, för vår katt fick med en varficka i början av året som var precis som den som du beskriver. Men vår hade den på sidan så jag kände den som en bula på huden. Det var en massa var och blod som jag klämde ut :( Lite senare efter et par dagar så dök det upp ytterliggare några varfickor som jag fick tömma. Sen läkte det ihop och Quila hade utegångsförbud i ca 2 veckor medan det läkte...

Jess

Men lilla skrutten då :( Va era djur ska råka ut... Hoppas hon blir bra!

2012-06-03 @ 18:46:14
Hemsida: http://princessjess.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...