Recept Snabba Brownies

[ 2012-04-28 ][ 11:54:10 ]



Jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet på dessa brownies jag gjorde för några veckor sedan.

Ca 20 stycken
Ugnstemperatur 175 grader
Form: Liten långpanna, ca 20x30 cm

Amerikanska halvmjuka, tjocka chokladrutor.

100 g margarin eller smör
100 g mörk blockchoklad (nästa gång ska jag testa med 200 g för att få dem lite mer chokladig och kanske lite kladdig)
(1 dl ~ ca 65 g hasselnötskärnor)
2 ägg
2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

- Värm ugnen. Lägg ett bakplåtspapper i långpannan.
- Smält fett och blockchokladen i en kastrull på svag värme. Låt svalna lite. (hacka nötterna).
- Blanda ägg, socker, (nötter), mjöl och bakpulver i kastrullen. Rör till en jämn smet. Bred ut på papperet i långpannan.
- Grädda i mitten av ugnen ca 25 min.
- Låt kakan svalna lite. Skär den i rutor.

De är super enkla att göra och tar inte alls lång stund.

Enjoy ^^,



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...