Cupcakes & Tårta

[ 2011-10-24 ][ 22:12:52 ]



Vi firade syster, lillebror och Ella igår så efter att ha läst och dregglat över alla fina tårtor och cupcakes i ett forum, passade jag på att baka lite.
Det fick bli vanilj cupcakes med två sorters frostings, vanilj och vanilj/lime med hjärtan av vit choklad.
Tårtan är gjorde på köpebotten, ett lager vit choklad blandat med jordgubbar och det andra lagret limemousse. Runt tårtan har jag haft på vit chokladgrädde.
Jag testade även att göra vita sockerpasta rosor för första gången och jäklar så jag svor när jag gjorde dem. ;)
De rosa rosorna är köpta färdiga marsipan rosor.

Jag blev så grymt sur och missnöjd med utseendet på både cupcaksen och tårtan:

Cupcaksen: Mina formar var lite tillknycklade efter att ha legat i kartong så de blev inte så där runda och fina. Dessutom kunde jag inte ha på så mycket frosting som jag hade velat eftersom det skulle räcka till så många.

Tårtan: Jag gjorde vit chokladgrädden dagen innan och hade även på den för sen dekorera tårta precis innan vi åkte, men efter att ha stått i kylen så stelnade ytan och blev hård. =S Resultatet blev att jag kunde inte placera rosorna och hjärtarna för jag ville ha dem, så pga tidsbrist och irritation smackade jag dit skiten lite här var.
Morr på sånt. ;)

Tur att det blev gott, även fast det inte tilltalade mig estetiskt.


Kommentarer
Fröken Luisa

Tack för kommentaren om pigtittaren, man kan hitta dem billigt på loppisar och sånt, om man har tur!



Jag vet precis hur det är när man misslyckas när man bakar, men jag är säker på att både cuppisarna och tårtan var supergod!!

Kram

Fröken Luisa



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...