Husdrömmar och besvär.

[ 2010-08-04 ][ 21:08:40 ]




Jag går ständigt i husdrömmar, men suget varierar. Rätt vad det är så måste jag kika in på Hemnet och se om det finns något vettigt ute. Och visst har jag varit och kikat på några hus. Men herregud vilka jäkla ruckel det är om man ska kolla på ett hus till ett vettigt (ett för mig vettigt pris runt 800.000kr) pris.
Att köpa ett hus runt 1,2-1,6 miljoner med renoveringsbehov, är för mig helt absurt! Då kan jag lika gärna bygga ett helt nytt hus för runt 2 miljoner.
Men sen är jag där igen, kikandes på Hemnet om det finns något hus. Jag hittar något jag tycker om, och åker och tittar och inser ännu en gång att det inte är något för mig.
Antingen har jag alldeles för stora krav eller också så är jag helt enkelt för snål.
Men det börjar luta mer och mer åt att bygga eget, kosta vad det kosta vill. Allting är helt nytt och fräscht, jag får det som jag vill och förhoppningsvis så slipper man krångel med huset de närmaste 10-20 åren.

Jag blir sugen, är och tittar och blir nedslagen i skoskaften, igen och igen.
När är det vår tur att få hitta ett hus till ett bra pris?

Har ni hus?
Har ni köpt en gammalt och renoverat eller har ni byggt nytt?

Kommentarer
Plupp

du vet ju hur vi har det.. rövarkulehus och massor med jobb framför oss. men det finns potential. och på ngt vis så har jag hittat hem, för även om det ser ut som skit och det går långsamt så vet jag ändå att jag är hemma.. det känns i hjärtat. =)



och sen att det finns lador och en chans att skaffa fler djur gör inte saken sämre.



KRAM!!

pluppan

det är ju tur att du har två experter som kan hjälpa dig sen om ni bygger nytt/renoverar.. en med el och en med djur/trädgård.. höhö.. (jag är verkligen ingen expert och det lät bara skrytigt!!)



meen, jag vet hur du menar. mäklarna är sjutusan till fenor på att ta fördelaktiga kort. =) och man vill gärna ha ngt eget. jag är impad av er som bor som ni gör.. jag hade fått kläda över att inte kunna gå ut i skogen hur som helst. (eller ja, ni har ju ett träsk om det räknas?!?!? ;)



snart är det dags att plocka svamp också.. men du tyckte också att det var äckligt va? tänkte om vi skulle ha begett oss ut i skogen. ska vi ta med pepparspray?? =P

2010-08-04 @ 22:59:19
Hemsida: http://pluppelinda.blogg.se/
Maria

Vi går i byggarplaner så att vi får vårat drömhus:)

2010-08-05 @ 21:22:59
Hemsida: http://www.charliieee.blogspot.com
Marika

Jag och min sambo köpte hans mormors hus för ca 3 år sedan. Det byggdes slutet av 1800 talet. Vi kommer att total renovera hela huset. Under dessa åren har vi gjort kök,vardagsrum och sovrum på undervåningen sen har vi panelat om ut sidan för det va eternit innan och sen så har vi öppnat upp taket och la allt nytt. Denna sommaren har vi inte gjort nått för semester måste vi ha nångång. Att renovera som vi har gjort tar sin tid för vi e bara två och min sambo han jobbar mycket me att bygga mässor förra året hade han över 700 övertidstimmar. Ibland har man önskat sig att bygga nytt från början men nu har vi oxå ladugård och det e ganska kul och förnya ett äldre hus. Men en sak som jag säger till dom som ska renovera ett äldre hus att det tar längre tid än man tror...

2010-08-06 @ 07:28:49
Hemsida: http://marika79.blogg.se/
Jess

jag vill me ha huus!!!

2010-08-08 @ 18:41:38
Hemsida: http://princessjess.blogg.se/
Martina

Jag vill också ha ett eget hus men vill ha som du säger, helt nytt och eget designat.

2010-09-06 @ 09:36:40
Hemsida: http://martinag.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...