Idag ska det målas möbler! =P

[ 2009-05-16 ][ 10:13:54 ]



Igår var det verkligen en fullspäckad dag, därav det dåliga (läs obefintliga) bloggandet.
Jag var hemma för att hinna med bokföring, måla om möbler osv. Och hur mycket tror ni att jag hann?
Jag och mamma hann gå igenom bokföringen, that´s it haha. Det tar längre tid än vad man tror att sitta med bokföring och speciellt när man måste sitta och bocka mot kontoutdrag så att det stämmer på öret och jag inte har gjort det på länge, då tar det extra tid.
Så några möbler blev inte målade igår, dock tänkte jag att jag ska åka och köpa färg idag och se om jag kan övertyga Robert om att hjälpa mig måla dem ;)

Frågan är bara:
Kan jag måla direkt på en rengjord trämöbel som har varit brunbetsad innan? Eller måste jag slipa? Visst måste det väl ändå bå bra att rolla på färgen med en liten roller och måla med pensel där inte rollen kommer åt?
I mitt huvud går det alldeles utmärkt att måla direkt på, haha ;)

Kommentarer
johanna

jag brukar bara sälla på färg på allt, slipa är ju överreklamerat, hahahha. ( läs jag orkar inte slipa istället )

Blue Velvet

Man måste slipa först =D Annars fäster inte färgen så bra!

2009-05-16 @ 15:10:23
Hemsida: http://www.bluevelvet.nu
Jennie

Matta ner ytan med ett slippapper....( du behöver inte slipa som en tok,hi hi )grunda sen...slipa lite lätt på grunden när den är torr för att få bort ev. knottror....och färdigstryk sen en eller två gånger..:P Då har du en möbel som håller sig fin läääänge..:)

Jag brukar använda mig av roller sen slätar efter med en bra lackpensel.:)

Kram & lycka till



2009-05-16 @ 22:06:47
Hemsida: http://jennieleee.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...