Fixardag idag?

[ 2009-05-17 ][ 10:32:23 ]




Fotograf: Hobbe Lundahl

God morgon sötisar!
Har ni sovit gott? =)

Idag ser det ut att blåsa mindre så idag kanske jag kan måla utan att allt blir förstört. Igår blåste det ju som bara den så jag hade ingen lust att måla utifall att det blåste skräp och sånt på min stackars nymålade möbel. =)
För nu vill jag verkligen ha mina möbler vitmålade så jag kan börja fixa ordning!
Är trött på hur det ser ut nu och jag vill ha en lite myshörna jag kan kura ihop mig i. Wilma gillade i alla fall soffan från Rusta som vi skruvade ihop igår, när hon är ute ligger hon och sover på den hela tiden. Robert är dock mer skeptiskt till den, i mitten är det lite gung, men jag funderar på att sätta en regel där så att även han kan sitta i soffan utan att ha sönder den. ;) I övrigt var den faktiskt mycket stadigare än jag förväntade mig för 200kr!

Jag ska sy markistyg som jag ska sätta upp som insynsskydd mot grannen men även ned mot skogen för att få lite vindskydd så jag får se om jag pallar med det eller om jag ska mäta och sen ta det till mormor som är überduktig på att sy ;)
Likaså är det med tyget jag köpte som ska sys till kuddfodral att ha där ute, tro om jag ska ta det med till mormor! ;)
Helt ärligt så vet jag faktiskt inte varför jag ens äger en symaskin eftersom jag aldrig använder den..?

Det är lite pill och fix som ska göras! =)

Kommentarer
Ann

Jag sydde en hel del när jag var i tonåren, typ fixade till mina egna kläder osv. Men idag kan jag nog inte ens trä en maskin :P

Ann

Jag blev lite inspirerad nu, så jag tror nog att jag ska få be att låna svärmors maskin :P



Jo asså det var ju vanlig olja, så det sved nått helt otroligt i ögonen. Fast inte värre än att ha läppglans i ögonen vilket jag haft vid en annan plåtning :P

2009-05-17 @ 11:39:57
Hemsida: http://kykyri.blogg.se/
Ann

Haha jamen jag ser ju inte klok ut :D

2009-05-17 @ 18:10:17
Hemsida: http://kykyri.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...