Kreativitetseld.

[ 2009-08-26 ][ 20:41:18 ]



Suck.
Nu är jag inne i en super-kreativ-brinner-för-en-massa-saker igen.
Herregud är det bara jag som är så här? Ena stunden kan jag kolla på Project Runway, komma på att jag ska sy kläder (vilket jag inte överhuvudtaget kan, kan knappt sy en rak söm) och helt svepas med av entusiasm. I nästa stund kan jag komma på att jag vill skriva en bok eller barnbok (vilket jag inte heller kan då jag varken kan skriva eller rita).
Och nu har jag kommit på att jag skulle vilja tillverka mina egna ansiktsprodukter.

Suck.

Det är som en klåda i kroppen att vilja så mycket, och inte få utlopp för det.


Det som alltid sätter käppar i hjulet är:


* Okunskap (Jag vet inte hur jag ska gå tillväga)

* Pengar (Let´s face it, det mesta jag vill göra kostar pengar)

* Noll talang hahahaha.

Så. Är det bara jag som är småknäpp och brinner för alldeles för många saker?


Kommentarer
Anonym

Allt går om man lägger den manken till..Men jag e likadan... Har oxå många järn i elden..Men vart börjar man och hur.. Tänkte höra lite ang shimmer..Va sugen på att beställa jackan och den vita spets topen..Men nu när det är rea får man inte skicka tillbaka va??Eller har jag förstått fel??

2009-08-26 @ 22:12:24
Annika

Att tillverka egna krämer och sånt är inte så överdrivet dyrt, och det finns kurser att gå och böcker att låna och sajter att läsa på om man vill lära sig.

Sen ska man orka också. Jag har varit jättesugen på det länge men något händer när jag börjar läsa recepten och det är emulgeringsmedel och oljefas och vattenfas och exakta temperaturmätningar och då orkar jag bara inte. Jag nöjer mig med att läsa innehållsförteckningar och välja produkter som innehåller de ingredienser jag skulle ha velat blanda ihop om jag hade gjort det själv!



Men, om du är riktigt intresserad finns ju
http://www.crearome.se - plus en hel del recept och tips och hemmakok i lockig-forumet :)

2009-08-26 @ 22:20:44
Hemsida: http://lockig.se
blondstar

hej! jag har en fråga om silverschampo.. jag är naturligt blond och färgade förut till mörkt, sen tröttna jag och blekte det. men nu har jag låtit min egna färg växa ut.. jag har nyss fått barn och tycker mitt hår blivit mörkare, jag vill ha de där ljusa blekta.. kan man använda silverschampo på oblekt hår för att få det ljusare? kram

2009-08-26 @ 23:12:30
Hemsida: http://blondstar.blogg.se/
Sandra

Känner igen det där, jag är precis likadan! Hehe..

2009-08-27 @ 07:52:26
Hemsida: http://lifeofzaroo.blogg.se/
Daniel

Fin blogg! =)

2009-08-27 @ 19:46:58
Hemsida: http://danielkl.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...