Sanning & faktum.

[ 2008-09-17 ][ 19:34:38 ]



Varför är jag så totalt värdelös på att börja träna?
Jag skulle ha kört ett testpass för ett tag sen, ja visst jag var på g, och helt plötsligt har det gått flera veckor utan att jag har kommit i gång =S
Jag börjar bli så där att jag ogillar att se mig själv utan kläder, celluliter och skit, det börjar hänga lite här och där (ålder och att jag är otränad) *harkel*.
Varför har jag inte den energin? Varför ska jag alltid tycka att det är så sjukt svårt att komma igång när jag egentligen tycker att det är ruskigt skönt att träna?
Jag är alltid så otroligt seg i starten, jag kan känna mig peppad som fan, och helt plöstligt så bara: "nej, jag orkar inte, jag lägger mig på sängen istället och läser ett tag och äter godis..."

That´s me in a nutshell.

Jag måste även börja med att tänka på vad jag äter och hur jag äter, jag behöver faktiskt inte smälla i mig så mycket mat varje gång jag äter att jag nästan blir så mätt så jag blir illamående (jag menar, tre tallrikar överfulla med spagetti och köttfärssås är inte ovanligt =S). Inte konstigt att det konstiga gylf-fenomenet har uppstått på alla mina byxor =S

Mat är en oerhört stor last för mig, jag älskar mat. Men faktum är att jag är ruskigt onyttig =S Grejen är bara den att jag tycker att sallad och sånt är skitäckligt om jag inte får dränka det i italiens salladsdressing. Jag älskar flottig mat, och det får gärna vara kött, pommes, bea, potatisgratäng osv. Så fett som möjligt ;)
Det enda positiva i det hela är att jag har gått upp hela 4 cm på brösten ;) Alla som har minibröst som jag förstår hur fantastiskt det är. *Jiiiiippie!*

Gylf-fenomen = Alla dragkedjor i gylfarna åker ner när jag har byxorna på mig..

Sanning = faktum: Jag måste ta tag i mitt liv.

Och slutligen. JAG VILL HA GODIS!!!!!

Kommentarer
Nathalie

Jag är precis likadan! Älskar mat och allt onyttigt är det man gillar mest! :P Även gylfen i mina byxor åker alltid ner! Hittade dock en "zipholder" på bluefox.se för 39 kr. Kan vara värt, eller så gör man en hemmagjord! =)

Jessica

haha modigt att erkänna allt det ;) men det är iaf bättre så än som jag...att helst inte äta nåt utan att bli tillsagd om det :P

2008-09-17 @ 19:47:28
Hemsida: http://sayyouwill.blogg.se/
timati

Haha låter precis som jag det där :p

Fast sitter varannan dag minst o tänker att nä nu fasen ska jag börja träna..

Har ej tränat på 4månader nu.

Min sambo bytte jobb nyligen och jag får ej riktigt tiden att räcka till för dem träningspass man vill gå på. Därav har man blivit så omotiverad...

2008-09-17 @ 19:51:29
Hemsida: http://timati.blogg.se/
Alexandra

Du... celluiter ?

In your dreams baby.

2008-09-17 @ 20:24:32
Hemsida: http://cleopatravii.blogg.se/
Patricia

känns som att jaghar skrivit d här haha

2008-09-17 @ 23:57:40
Hemsida: http://shoelover.devote.se
Rebekah

haha, verkar vara många som känner igen sig och här har du en till. Fast jag älskar ost, vin, öl, feta pastasåser och vitlöksbaguetter. Ooooh! Och så käkar jag gärna choklad då och då. Så nu har jag fem vackra sambokilon som jag bara MÅÅÅÅSTE gå ned. Inte för att jag tycker jag är speciellt ful - jag har bara inte råd med en ny garderob. ;-)

2008-09-18 @ 19:05:21
Hemsida: http://www.rebekah.se
Anna E

Hihih! Passa Dig Du så Du inte oxå tappar rumpan :D Ät, njut och va' gla'... Du som e så Tjooousig! Kram Anna

2008-09-18 @ 19:23:06
Maria

Anna E: Hahahah det är ingen risk, jag menar bara att jag behöver börja röra på mig, inte att jag behöver gå ned i vikt =) Jag älskar mat och kommer alltid att älska det! Lite drygt att köpa en ny garderob bara för att jag gör det haha ;)

Taaack =)

Kram

2008-09-18 @ 20:53:24
Hemsida: http://catwalkqueen.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...