Har aldrig sagt att jag är psykolog.

[ 2008-09-12 ][ 19:31:38 ]



Psykologen (obs Leg.) om Biktar du dig hos din frisör?:

Men snälla nån, fatta skilnaden mellan ett samtal 2 medmänniskor emellan och det professionella samtalet.
Exempel på skillnad i utgångsläge:

Samtal hos frisören: ooooh jag har det så stressigt.

Samtal hos psykologen: jag mår dåligt. jag blev påsatt av min farbrors hund när jag var liten.

Svar:
 
Jag har aldrig sagt att jag är psykolog, bara att man som frisör är något av en psykolog och bollplank, och att man får höra mycket, det är en stor skillnad =) 
Så  jo jag vet vad skillanden på en psykolog och ett bollplank är.

Kommentarer
Sara

Påsatt av min farbrors hund? Haha, seriöst. Detta var den löjligaste kommentaren jag läst på länge. Och hade jag haft en sån frisör som dig hade jag gärna biktat mig! Du verkar så härlig!

Erika

Kan tänka mig att det bir så men det kan ju vara jobbigt att lyssna på alla som mår dåligt. Ett vanligt fenomen som folk gör är att det klagar över allt som är dåligt men man ska kontra med ett svar som "hur skulle du vilja ha det då?" då blir det oftast tysta eller så vägleder man dom på att prata om lite mer positiva saker.Ha en bra dag!

2008-09-15 @ 10:21:51
Hemsida: http://erikachristina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...