Vad händer?

[ 2008-05-21 ][ 23:07:06 ]



I förrgår hade jag 5 kliande utslag på höger ben. och nu har jag 11 kliande utslag på ryggen..? =S
Jag skrev i morse att jag trodde det var myggbett men det kan det inte vara, inte så som de ser ut.
Aaaaaah jag kliar ihjäl mig!!

Hittade detta på nätet och det stämmer utmärkt:

Anders Ljungberg, dermatolog, svarar:

Ibland kan man få utslag i samband med infektioner (vanligen virus) eller av läkemedel - ätit nåt nytt? Nässelutslag eller urticaria ger välavgränsade utslag med intensiv klåda, men här finns en variation under dagen (vanligen lugnare morgon och mer utslag på kvällen). Utslagen "flyttar även på sig" och flyter runt på kroppen. Urticaria eller nässelutslag, kan utlösas av många olika orsaker inklusive värme och i sällsynta fall själva solljuset. Ger mer som "myggbett" och varierande mönster på huden med rodnad och svullnad. Ofta kliande. Sitter i från timme - max 1 dygn, och byter plats under dygnet. För detta kan man köpa receptfria antiallergitabletter typ Aerius på apoteket.

Hmm får nog ge mig ut och köpa antiallergitabletter i morgon då =S
Undra va sjutton det är jag känner av? Jag är inte allergisk i "vanilga" fall eller hur man ska säga.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...