Rån!!

[ 2008-03-06 ][ 19:52:06 ]



Det har tydligen nyss varit rån på min sötaste Malins arbetsplats i Olofström! =S
Du kan läsa om det
här.
Jag försökte ringa henne men hon svarar inte och jag hoppas verkligen inte att hon jobbade! =S

Usch blir orolig för henne.

Edit:
Fick mess av henne nu:
"Poliser överallt! Jag är ok. Vi förhörs snart"

Alltså jobbade min snuttis när det hände =(
image476
Personalen sitter på golvet inne på banken

Dramatiskt bankrån i Olofström
"Det är oklart vad de hade för vapen"
Rånarna kom in i banken - och började skjuta.
En explosion ska också ha inträffat i banken.
- Det är läskigt som bara den, säger Monica Carlsson, 58, som kom tillbanken kort efter rånet.
Här skedde rånet
(Extern länk).
Polisen larmades till Östra storgatan i Olofström klockan 18.16.
Flera rånare hade gått in på Swedbank. Enligt Blekinge läns tidning sköt rånarna inne i banken, och en explosion ska ha inträffat.
Inga personer skadades fysiskt vid bakrånet.
En massivt polisuppbåd skickades till platsen.
- Det är ett flertal patruller, från Skåne och Blekinge. Fler än tio, säger Calle Persson, informatör vid polisens länskommunikationscentral.
Monica Carlsson bor 50 meter från banken. Hon kom till platsen strax efter att rånet inträffat.
- En man satt jättechockad med huvudet i händerna utanför banken. Människor låg på golvet inne i banken chockade, säger hon.
- Enligt en annan kom det ut en kvinna från banken och skrek "jag lever, jag lever", säger Monica Carlsson.

Kommentarer
Nina

Ja men det är ju bra att ni har det. :) Usch hemskt med rån och sånt, hoppas allt är bra med din vän :)

Jess

Nämen fy! Obehagligt!

2008-03-06 @ 19:58:25
Hemsida: http://princessjess.blogg.se
F R i D A

Detta är så fruktansvärt läskigt. =( Fick höra talas om detta på jobbet då en kille från Loomis kom och hämtade pengar hos oss. Han sa att deras bilar var indragna tills vidare och att det var kaos. =(

2008-03-06 @ 20:54:48
Hemsida: http://lillafridas.blogg.se/
jaanet

men usch.. fan va obehagligt !!

2008-03-06 @ 21:03:24
Tess @ Tess Style

usch vad obehagligt.

2008-03-07 @ 10:14:35
Hemsida: http://www.tess-style.se
Martina Michal

Usch fy så hemsk... Det måste vara en mardröm att vara med om ett rån. Hoppas allt löser sig och att dom hittar dem.

2008-03-07 @ 15:03:44
Hemsida: http://www.martinamichal.se/blog


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...