Frulleförvirring.

[ 2008-06-04 ][ 07:35:29 ]



Jag känner mig ganska förvirrad just nu, eftersom jag har tänkt att jag ska dra ned på socker så vet jag inte riktigt vad jag ska äta till frukost =S Saken är den att jag måste verkligen äta frukost, annars blir jag illamående, får ont i magsåret och då är det kört för mig resten av dagen. Jag är van att äta dricka mitt te och äta mina mackor, som tyvärr består av (iaf hälften av gångerna) vitt bröd. Jag ätit sådan frukost sedan jag var liten och jag gillar ingen annan frulle heller. Kylskåpet är inte riktigt anpassat för att äta någon annan fruskot och det känns lite väl andefattigt att äta torra hårdbrödmackor och dricka citronvatten till =S
Har dock fundering på att handla hem så att jag kan göra vitamin-bombs-smoothies på massa olika frukter + osötad yoghurt.

Har ni något förslag på någon god frukost?

Kommentarer
Wysteriia

Lingongrova + keso..sjukt mättande..och gott! :)

Wysteriia

Fick den av min bror :) Han köpte den på Forever21 när han var i USA :)

2008-06-04 @ 08:11:49
Hemsida: http://www.wysteriiasblogg.se
Ann

Det blev ingen frukost alls för mig idag, ett stort glas kaffe :) Inte alls hungrig.



Smoothies låter som en ganska bra ide, gott och lätt att få i sig på morgonen.

2008-06-04 @ 08:15:47
Hemsida: http://kykyri.blogg.se/
kristina kittelsen

sv. jag gör det direkt ;)

2008-06-04 @ 09:24:43
Hemsida: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Ingela

Havregrynsgröt med krossade linfrön och osötad sylt eller ett rivet äpple och kanel på.

Sockerfri yoghurt med frukt och nötter i och/eller lite osötad musli.

Fruktsmootie är ju jättegott också!



Det finns socker i nästan allt bröd har jag upptäckt :-) Men det finns några sorter som är jättegoda utan socker och de är även utan sirap. Kornelle heter ett mörkt bröd från Pågen. Det gillar jag. Man får vara en liten detektiv och lusläsa innehållsförteckningen.

2008-06-04 @ 10:52:04
Hemsida: http://ingelasdagbok.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...