Mascara test.

[ 2008-12-09 ][ 11:37:47 ]



Jag har testat en del olika mascaror så jag tänkte att jag skulle dela med mig av vad jag tycker:

Diorshow har länge varit en favorit hos mig. Jag får fylliga, långa vackra fransar med den.
Dock tycker jag att borsten är något för stor, men jag antar att det är en av de saker som gör att fransarna blir så underbara som de blir.





Extensium mascara från Yves Rocher överraskade mig verkligen. Jag fick hem en mascara från dem för att testa och recensera och förr var alltid Yves rocher ( i alla fall för mig) ett lågprismärke som låg nästan under Isadora, och när jag såg mascarans borste blev jag ännu mer skeptiskt. Den var smal och bestod enbart av gummi, vilket jag aldrig testat på en mascara förut, och den var lite "sladdrig". Första gångerna var det minsann inte lätt att applicera mascaran, men när jag kom på hur jag skulle göra så blev jag riktigt överraskad av effekten! Jag fick väldigt fina, långa fransar som inte klumpade sig ett dugg!



L`oréal Voluminous mascara är en gammal favorit som har fått förpassats till att bli vardagsmascara. Den ger inte samma häftiga effekt som tex Diorsshow och L`oréal Volume collagen, men den ger fina fransar som är perfekt för en vardags outfit.
Den har en bra borste som är lätt att jobba med.







Maxfactor 2000 calorie mascara är även den en gammal favorit som fungerar utmärkt när pengarna tryter och jag inte har råd med Diorshow.
Jag kan lägga på ca tre lager innan det börjar klumpa ihop sig.
Den har en bra borste som är lätt att jobba med.



L`oréal Volume collagen
(hittade tyvärr ingen bild och orkade inte ta en just nu ;) ) såg jag på Åhléns och tänkte att jag kunde lika gärna prova den eftersom de hade erbjudanden på den och min mascara var slut.
Detta är en riktigt bra mascara som förlänger och fyller ut fransarna! Faktiskt i klass med Dior, vilket jag aldrig trodde. Den har nog blivit en ny favorit hos mig. Och denna kostar ungefär halva priset mot Diorshow. Prisvärd!
Borsten är även på denna något stor, men har man använt Diorshow innan så är denna ingen match.


Slutklämmen: Diorshow är fortfarande DEN mascaran för mig, men L`oréals Volume collagen krafsar sig upp till en hedervärd andraplats.

Det är dessa som jag har testat (vad jag kommer ihåg), så nästa gång ska jag prova en mascara som jag aldrig testat förut så jag kan recensera den i bloggen.

Kommentarer
Jennie

Det är svårt att hitta den rätta mascaran! :P

Vad kostar din favorit?

Jess

ne, väntar in journalerna först..

2008-12-09 @ 12:56:24
Hemsida: http://princessjess.blogg.se/
Dalia

den från yves r är kanon, jag använder oxå den..

2008-12-09 @ 13:20:14
Hemsida: http://www.modell-dalia.blogspot.com
Kimsalabim

Tycker att Loreals nya mascara hamnar under ögonen direkt, lätt klumpar sig och är svårjobbad :S

2008-12-09 @ 13:53:54
Hemsida: http://conspicuous.blogg.se/
Sara

Du borde testa Lanômes Ôscillation

Vibrating Mascara... Jag vet inte om den kommit ut i handeln än men vi i taxfreen har fått hem den. Gillar den skarpt! Man slipper "zigzaga" fransarna för att få dem täckta överallt då den har en inbyggd vibrator som gör det åt en! Dessutom får man en bra böjning på fransarna utan att använda ögonfranstång!

2008-12-10 @ 17:45:43
Hemsida: http://fashionistasara.blogg.se/
Elin

Håller precis med om Diorshowen, tills jag alldeles nyss fattade att den finns att köpa med smalare borste! :-D



Men annars är Max Factor en favorit för mig när jag måste köra budget ;-)

2008-12-11 @ 00:19:22
Hemsida: http://elinhjartaerik.blogg.se/
Malin

Ska bannemej ta och testa collagen mascaran, har hört fler som säger att den är bra! Jag gillar ju när det blir mycket och en tjockt lager :)

2008-12-11 @ 11:18:22
Hemsida: http://malinsmedberg.blogg.se/
jenny

du vet väl om att collagenet i mascaran är fett från döda bebisdjur.

2009-02-02 @ 22:14:22


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...