Svaren på era frågor.

[ 2008-08-23 ][ 12:41:58 ]



Okej, tänkte ge mig i kast med att svara på alla era frågor =P
Here they are!:

melissa:
vad blir ditt nästa köp? :)

Svar: Mitt nästa köp, hmm bra fråga. Jag har gett mig själv shoppingförbud eftersom jag inte vet vad som händer i höst när jag inte har starta eget bidrag längre, så jag försöker spara varenda krona jag kan.
Men jag suktar bra mycket efter skorna från Asos som jag hade bild på, så vem vet? =)

Sandra:
Har du alltid velat stå som modell?

Svar: Nej det kan jag inte påstå att jag alltid har velat. Men nyfikenheten att synas lite, att testa på har nog funnits i ganska många år. Det var ren nyfikenhen som gjorde att jag började med det, och första gången jag skulle fota fick jag lov att dra med mig en kompis för att våga haha =)


Kitten:
Vart får du inspiration ifrån ? :)

Svar:
Allt och överallt! Saker man ser på nätet, något någon säher, något min egen hjärna spinner fram osv =) Jag har ingen speciell inspirationskälla =)

blondstar:
tjänar du något på din blogg? isåfall ungeäfr hur mycket? när du har tävlingar, hur får du då sakerna du tävlar ut`?

Svar:
Jag tjänat inte en krona på min blogg, förutom att jag fått någon sak då och då från de sponsorer som är så underbara och ställer upp med grejer till min tävlingar och recensioner =)
Saker till tävlingarna har jag fått genom att kontakta företag och komma med ett förslag eller genom att de kontaktat mig.

paulina:
favoritbloggar?

Svar:
Jag hade ett inlägg nyss där jag listade några av mina favoritbloggar. =) Du kan kolla in det
här.

Olivia:
varför skapade du en blogg från första början?

Svar: För att jag tyckte det verkade så roligt att ha en blogg, att skriva av sig, kunna visa lite väl valda glimtar från mitt liv, och jag gillade att läsa andras bloggar =)

anda/saaatan:
mhm..hur gammal är du??


Svar: Jag är 27 år.

anabanana:
FRÅGA: varför började du blogga?

Svar: Svaret till det finns ovan.

laura:
Hur startade du din salong, du skrev ju en skyddat blogg som vi aldrig fick se,jag är väldigt nyfiken hur du gjorde från början till öppningen=)

Svar: Jag visste redan över ett halvår innan jag slutade skolan att jag skulle öppna, och jag valde att hålla det hemligt till någon månad innan gesällen för alla utom min närmaste familj och mina närmaste vänner. Så det var det jag skrev om i min låsta blogg + lite andra grejer som jag kände inte angick någon annan än de närmaste och få noga utvalda människor.
Okej från början till slut: Jag praktiserade på den salongen som jag själv har nu, och hon sa då redan förra sommaren att hon tyckte att det var synd att det var så länge tills jag gick ut skolan (9 månader kvar av utbildningen), och att hon hade velat att jag skulle ta över hennes salong. Men jag hade inga planer alls på vad jag skulle göra när jag gått ut. Men så i höstas började jag fundera på det, och helst (för trygghetens skull) ville jag ha en anståällning, men eftersom det bara finns ett enda ställe här i Mora som anställer och hon redan hade de anställda hon ville ha så insåg jag att det bara var att hyra stol eller öppna helt eget som fanns kvar att välja på. Och jag funderade, kollade priser och och kom fram til att jag skulle få betala nästan lite mycket om jag hyrde stol som om jag öppnade eget så jag valde att chansa, lita på mig själv och öppna eget med stort stöd av min familj och mina vänner. Men jag ville inte ta över hennes salong, hennes namn, och hennes grejer så jag tackade nej till henne. Men så ringde hyresvärden mig och erbjöd mig att hyra av honom så det tackade jag ja till.
Veckan efter gesällen åkte jag och sambon till Cypern på lite välförtjänt semester innan lilla "helvetet" skulle dra lös med att renovera och fixa allt till salongen. Min pappa var så underbar att han målade salongen när vi var på Cypern så det var bara att dra igång med resten direkt när vi kom hem.
Jag är vansinnigt glad att jag har en sån underbar familj som jag har, (och att den är stor ;) ) annars hade jag inte haft en chans i helvetet att kunna starta igång. Min sambo, låtsaspappa och lillebror var på sina jobb 7-16 och kom sedan till salongen för att hjälpa till där till en 20-22 på kvällarna. Jag, mamma och mormor körde på för fullt med det vi kunde göra på dagarna.
5 maj körde jag igång =)

Felicia:
vilken är din favorit film?


Svar: en av dem är iaf Transformers (nostalgi), men det finns så många underbara filmer.

Felicia:
skulle du vilja ha ett barn? vad skulle den då heta?

Svar:
Ja jag skulle vilja ha barn någon gång i framtiden. Hmm namn, Isabella eller Isabelle tycker både jag och Robert är himla fint, pojknamn vet jag faktiskt inte =S

Maria - f a s h i o n s t a r s:
när bestämde du dig för att bli modell? :)

Svar:
Bestämde och bestämde. Jag blev som sagt nyfiken och testade på att stå framför kameran, och fastande rejält när jag såg vilja fina bilder det faktiskt kunde bli på mig =)
Sen rullade det på och jag blev erbjuden några modelljobb och på den vägen är det =) Nu den senaste tiden har jag dock legat lågt med modellandet eftersom jag haft så fullt upp med salongen.

liene:
Har du nån favoritkändis? Om ja, varför just den?

Svar: Jag har faktiskt inte någon favoritkändis, vet inte varför, jag anser dem vara lika mycket vanliga människor som alla vi andra. 

Carro:
Din favvolåt?

Svar:
Mmmmhmmm.. Bra fråga.  Det är samma här, jag har ingen direkt favorit så. Jag brukar få en låt för stunden som jag tycker är skitbra, så spelar jag sönder den totalt och sen hoppar jag över till nästa låt =) Just nu är det nog Katy Perry - I kissed a girl.

Melinda:
Har du / ni inga planer på barn ? ^^,

Svar:
Planer på barn finns inte i min tankevärld just nu eftersom jag nyss startat upp salong och jag måste få den att gå bra innan jag kan bli gravid, vara mammaledig osv =)
Sen blir det ju inte bättre av att ha en livrädd kille hahaha ;)

Melina:
Favvis bloggar?
Hur länge har du haft bloggen?
Värsta bloggarna?


Svar: Några av mina favvisbloggar skrev jag om ovan =)
Jag har haft min blogg i ungefär 2½ - 3 år, men det är inte förrän nu de sista 6 månaderna jag tyckt att det varit suuuperkul att blogga =)
Jag råkade dessuom radera min blogg för över ett år sen, så allt jag hade i bloggen försvann. Var bara att börja om från början.
Värsta bloggarna, jag vet inte jag, alla bloggar har ju något unikt. Kommer inte på någon just nu.

Alexandra:
Vad är det roligaste du kan hitta på som frisyr ?
Någon kommer liksom in och säger "gör exakt vad du vill" Vad gör du ?

Svar:
Oj det roligaste jag kan hitta på.. Vilken svår fråga. Har jag en person framför mig som inte är rädd för att testa så kan jag skapa ganska så fantastiska frisyrer, allt efter hur personen i fråga ser ut.
Om jag får göra vad jag vill så tittar jag såklart först vad personen har för hudton, ansiktform osv innan jag föreslår något, men jag är ju en sucker för starka färger, så får jag så färgar jag gärna blondiner till redheads osv ;) Under förutsättning att de skulle passa i det såklart!

Anonym:
Vad använder du för rengöringsprodukter till andsiktet?

Svar:
Jag använder hela Rosenseriens produkter =)

Amanda Eklund:
Vad är ditt bästa skönhets tips?

Svar: Sova, dricka vatten, äta gott och såklart: Må bra!

Madde:
När bestämde du dig för att bli frisör? :)

Svar:
När jag blev så galet trött på att vara arbetslös och hatta runt på 5 olika jobba så gick jag upp till AMS och slog näven i bordet och sa att nu fick de banne mig ge mig en utbildning, och att jag ville ha antingen hudterapeut eller frisör eftersom jag vill arbeta med människor, skönhet och mina händer.

Pernilla:
Vad är dina bästa hudvårdtips?
Och vad har du för hudtyp?


Svar: Hudvårdstips har jag skrivit om ovan.
Jag har torr och känslig hy =)

sanna aka sanibo:
Wiho!

1.Är du nöjd med din blogg som den är idag?
2.Hur fick du alla dessa sponsorer? Hörde de av sig?
3.Du som är expert på exstensions osv. Rekomenderar du det? Eller bör man låta bli, skadar det håret?

Thanks sweet.
Din blogg är så härlig.


Svar: 1. Ja jag måste säga att jag är nöjd med bloggen som den är idag =) Iaf som det är just nu, jag brukar alltid ändra mig vad det gäller den haha.
2. Jag kontaktade eller blev kontaktad om samarbete.
3. Självklart sliter det litegrand på håret, det kan jag inte undgå. Allt vi gör sliter på håret, till och med  när vi sover, väder, vind och solsken sliter på vårt hår. Men en rätt utförd hårförlängning sliter inte så mycket på håret, och det är klart att jag rekommenderar det, dels har jag det själv och dels är det ju så snyggt! Om den är bra gjord alltså ;)

Tack så mycket för att ni tog er tid att ställa en massa fågor! =)


Kommentarer
liene

Så kul att läsa dina svar och alla frågorna du fick in:D

Lisso

Aha! Där ser man :) Haha, jaa det sitter väl i sen jag var liten och Mamma klippte mig tror jag Hahaha, jag är mer nervös att gå och klippa mig än när jag ska till tandläkaren :) Men det blir bättre och bättre iaf =) Särskilt efter att jag gav frisören fria händer att göra vad dom ville (för ca 2 år sedan) när jag var urtrött på mitt blonda hår! (hon fick göra vad hon ville bara det inte vart kort eller rosa hehe) så det vart rött ;)

Men då ringer jag till dig på Måndag och bokar en tid ;) Kram

2008-08-23 @ 13:38:06
Hemsida: http://lisso.blogg.se/
Kitten

Tack för att du tog dig tid att svara :D <3

2008-08-23 @ 13:41:07
Hemsida: http://kittenneverland.blogspot.com/
Amanda Eklund

Utmanad(a)

2008-08-23 @ 15:14:12
Hemsida: http://dumpamig.blogg.se/
Amanda Eklund

utmanad(a)

2008-08-23 @ 15:15:35
Hemsida: http://dumpamig.blogg.se/
Karin

Skönt att kissen e tillbaka.

Ha en fantastisk helg =)

2008-08-23 @ 15:21:53
Hemsida: http://lillak24.blogg.se/
Elin

Härligt att få träffa dig en sväng igen igår :) va tyckte du om bion då? :) puss puss

2008-08-23 @ 16:03:01
Hemsida: http://ellee.devote.se
Carro

kul o läsa alla svaren o frågorna! =)

grattis till att du blev veckans blogg! =)

2008-08-23 @ 22:14:05
Hemsida: http://carrolovesbill.blogg.se/
ANGELICA

Åh skoj med frågestund! :) Puss

2008-08-23 @ 23:31:17
Hemsida: http://angos.blogg.se/
F R i D A

Hade ett riktigt jobbigt förhållande som slutade för ca 3 år sen. Jag blev ordentligt skadad av det och nu går det tyvärr ut över mitt nuvarane förhållande. Det är svårt att tänka om och skilja på dem eftersom känslan fortfarande är densamma. =(

2008-08-24 @ 00:29:43
Hemsida: http://lillafridas.blogg.se/
sanibo

Härligt :)

Jag är nöjd med mina svar!

2008-08-24 @ 14:29:33
Hemsida: http://ssanibo.blogg.se/
J.

Sv: Vad roligt det verkar att vara modell, men många säger att det är mest slit. Är det så?

2008-08-24 @ 17:42:56
Hemsida: http://jantra.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...