Recension Rosenserien

[ 2008-08-11 ][ 08:23:30 ]



Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och gör en recension av Rosenserien som jag fick hemskickat till mig.


Rengöring
Så här står det på hemsidan:

Daglig, skonsam rengöring som effektivt tar bort smuts, damm, makeup och döda hudceller. Masseras in över ansikte och hals. Sköljs bort med vatten.

Innehåller: Aloe vera gelé, solrosolja, olivolja, vegetabilisk squalane, vegetabiliskt glycerol, palmoljefettsyra, palm- och kokosfettsyra, kokosfettglycerider, växtfibrer, fruktsyra, kamomill, johannesört, rosenolja, paraben. 220 ml.
Pris 200:-

Så tyckte jag:
Jag tyckte att den var otroligt skön att tvätta sig med och man blir verkligen ren utan att det starmar i ansiktet.
Men det jag inte tycker om är att efter ha använt den några gånger så kändes den som smör i ansiktet när jag tvättade mig.


Rosenvatten
Så här står det på hemsidan:

Vårdande, uppfriskande och alkoholfritt ansiktsvatten. Förbereder huden för de vårdande hud- och kroppsprodukterna genom att återställa hudens pH-värde och sluta porerna efter rengöring. Neutraliserar effektivt vattnets negativa effekter på huden.

Innehåller: Kinesiskt grönt te, vegetabilisk emulgator (från kokos), växtparfym, rosenolja, A-vitamin, E-vitamin och C-vitamin.
220 ml.
Pris 210:-

Så här tyckte jag:
Den här är otroligt skön, och den använder jag varje dag. Är det så att jag är för lat tex på morgonen med att tvätta ansiktet så gör jag rent med denna istället, och det blir verkligen rent. Underbar.


Ögongele
Så här står det på hemsidan:

Ögongelén som reducerar de fina linjerna kring ögonen. Den har lätt sammandragande effekt och gör huden mjuk och len. I trollhassel- eller hamamelisbladen finns sammandragande ämnen, vilket gör att partiet runt ögonen får ett naturligt lyft.Enligt tester ger den naturliga fuktighetsfaktorn 60-70% bättre bindning av fuktigheten i huden än ögonkrämer/geléer utan.

Innehåller: aloe vera, vegetabilisk emulgator, mandelolja, squalane (från olivolja), palmfettsyra, sheasmör, aprikos-kärnolja, avokadoolja, naturlig fuktighetsfaktor, nyponfröolja, E-vitamin, växtcellulosa, trollhassel, rosenolja. 15 ml
Pris 190:-


Så här tyckte jag:
Den är en riktigt lite godbit för mig, jag har verkligen blivit helt beroende av den! Den är så himla skön och jag som har små torrhetsrynkor behöver den verkligen.


Fuktighetskräm
Så här står det på hemsidan:

Väl sammansatt kräm för torr, känslig hud som är i behov av extra vård. Den stärker och balanserar och mjukgör torr hud.

Innehåller: Aloe vera gelé, tistelolja, squalane(från olivolja), vegetabilisk emulgator, avokadoolja, sheasmör, palmfettsyra, vegetabiliskt glycerol, naturlig fuktighetsfaktor, E-vitaminolja, gurkörtsolja, rosenolja, växtparfym.
Pris 225:-


Så här tyckte jag:
Den här gillar jag mycket, den flyter in så otroligt lätt i huden utan att man måste stå och smörja järnet och den är en av få krämer jag inte blir fet i huden av senare på dagen. Denna har jag nästa förbrukat upp helt ;)


Lermask
Så här står det på hemsidan:

En exklusiv djuprengörande mask som innehåller rosa lera. Masken är avslappnande, mjukgörande och balanserande på huden. Passar alla hudtyper. Leran innehåller en naturlig mineralblandning som stimulerar cellförnyelsen.

Innehåller: Aloe vera, rosa naturlera, mandelolja, vegetabiliskt glycerol, vegetabiliskt emulgeringsmedel, gurkörtsolja, sheasmör, palmfettsyra, naturlig E-vitaminolja, paraben, lavendel, rosenolja, växtparfym. 50 ml.
Pris 215:-


Så här tyckte jag:
Den här har jag njutit i badet med många gånger, den är så mjuk så mjuk och huden blir som en babyrumpa efteråt!


Deodorant
Så här står det på hemsidan:

Mild och aktiv alkoholfri deodorant som håller dig fräsch länge. Innehåller citronester som förhindrar uppkomst av dålig lukt. Naturligt fri från aluminiumklorid.

Innehåller: Aloe vera gelé, växtcellulosa, vegetabilisk glycerol, kokosoljaester, citronester, rosenessens,paraben, växtparfym. 100 ml.
Pris 169:-


Så här tyckte jag:
Nja den här var ingen direkt favorit så där. Jag tyckte den tog lång tid att torka och inte höll den mig fräsch så länge.


Läppcerat
Så här står det på hemsidan:

Skyddar dina läppar effektivt, ger näring och mjukar upp.

Innehåller: Mandelolja, sheasmör, bivax, lavendelolja, rosenolja. 17ml.
Pris 99:-

Så här tyckte jag:
Denna är nog min favorit av alla produkterna jag fick prova! Denna är ett måste i varje flickas handväska. Den luktar gott, räcker länge och den är otroligt skön på läpparna!

Recension:
Överlag tycker jag att detta är en underbar serie som baseras enbart på naturliga ingredienser som verkligen fungerar, och de räcker så otroligt länge! Jag har haft dessa produkter i två månader eller så och det märks knappt att jag tagit av dem (förutom hudkrämen).
Det finns dock två saker som jag gör att jag får lov att ge lite minus och det är faktiskt rosendoften som jag har väldigt svårt med, och så de ålderdomliga förpackningarna.

Men annars så: 4 av 5!


Kommentarer
Tiina

Va bra med en recension av rosenserien! Jag använder rosenvattnet och ansiktskrämen dagligen, va ju jättebra att få en recension av andra produkter oxå :) Tror jag ska satsa på ögonkrämen!

Alexandra

Tack så mycket för recensionen ;)

Folk har rekommenderat serien, och den verkar ju bra... någonting jag kanske ska satsa på. Dock tycker jag mycket om Garnier Fresh-produkterna :P

2008-08-11 @ 09:09:08
Hemsida: http://cleopatravii.blogg.se/
alice

Sv: aww vad gullig du e! :D allt bra med dig idag?

2008-08-11 @ 09:53:52
Hemsida: http://teerak.blogg.se/
♥{JUJU}♥ PHOTOS-FASHION-ME

Tack för tipsen :)

2008-08-11 @ 10:24:05
Hemsida: http://shesmiles.blogg.se/
Emelinda

Brukar du använda aluminiumfri deo annars? Det tar ju nämligen tid innan kroppen släpper ur alla gamla gifter och då luktar man ju inte mumma i början direkt.

2008-08-11 @ 11:04:28
Hemsida: http://emelinda.blogg.se/
Miss0

Kul med en sån utförlig recension. Har också velat prova rosenserien men just nu har jag nada pengar. Skulle ju inte tacka nej om man fick det hemskickat (A) hehe.



Mjo, man kanske skulle ta och prata med dem men vad ska man säga liksom. Vi har ju inte så bra kontakt fast jag bor hos dem nu :/



Hoppas du får en bra dag och att du hinner med allt ;)

Kram

2008-08-11 @ 11:54:52
Hemsida: http://miss0.blogg.se/
Wysteriia

Jag håller på att testa den första,men jag använder alltid bomullsrondell en gång efteråt för att få bort "smörkänslan" och då ser man på bomullsrondellen att den inte tar bort all smuts på egen hand heller. Bomullsrondellen blir typ...brun av all foundation ;)

2008-08-11 @ 12:32:04
Hemsida: http://Wysteriiasblogg.se
Wysteriia

Inte åt mig :P Min puderfondation sitter tydligen som berget! ;)

2008-08-11 @ 13:40:32
Hemsida: http://Wysteriiasblogg.se
elin

ohshit, jag visste inte att det var någon mer en min mamma som hade den där serien, och hon säger med att den är precis lika bra som du säger, och att jag borde testa ;P

2008-08-12 @ 00:03:20
Hemsida: http://graants.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...