Bloggtest.

[ 2008-04-15 ][ 17:01:40 ]



Jag gjorde en bloggtest för att se vilken typ av blogg jag har.

Typealyzer

PRfekt utvecklar ett avancerat datalingvistiskt system för att ge en ögonblicksbild av psykologin hos den som skrivit en text (psykografi med ett finare ord). Ofta använder vi en blogg för att få utlopp för en viss sida hos oss själva - vår bloggtyp. Vilken bloggtyp är du?



Analysen indikerar att
http://catwalkqueen.blogg.se/ är skriven av en:
PRfekt Type

Vårdaren (SF)




"Har du det bra?"


Vårdaren (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något föredrar de att göra det med personlig värme och hur beslutet påverkar människor. Hur viktig frågan är för dem själva eller andra de bryr sig om är oftast det första de tänker på, medan den rent logiska analysen kommer först i andra hand.


De är mycket mer intresserade av fakta om människor än om fakta om saker och brukar därför ha ett smidigt socialt liv. De brukar trivas bäst i arbeten där deras omtanke om andra personer kommer till sin rätt - gärna arbete med barn och äldre, socialt arbete, försäljning (om varorna är konkreta) och serviceyrken.


Det som framförallt driver Vårdare är bra relationer med andra människor. Det kan vara både känslan av närhet med andra människor i nuet (att få hjälpa till eller bli hjälpt) eller upplevelsen av trygga och stabila långsiktiga relationer (familjen, vänkretsen, medlemskap i sammanslutningar etc ). De framstår ofta som sociala och personliga på gott och ont. Vill du få en Vårdares uppmärksamhet - pröva "hmm... skulle du kunna hjälpa mig med... eller hur mår du?".


Man kan ofta känna igen Vårdare på att de ofta använder ord som beskriver människor, känslor och deras uppfattning om dem.



Jag är alltså vårdare, och ja, det stämmer utmärkt bra.
Jag tycker om människor, relationer och framför allt att hjälpa människor.
Kan vara därför jag har haft väldigt sociala arbeten som vårdare för pensionärer och dementa, arbetat inom affär osv. Väldigt serviceinriktade arbeten med andra ord.

Vad har DU för typ av blogg?

Kommentarer
Ingela

Jag var samma som du! Det mesta stämmer ganska bra förutom att jag inte vill arbeta med ett serviceyrke, nej tack, been there - done that! :-)

Karin

tack vad gulligt! kram

2008-04-15 @ 20:14:27
Hemsida: http://karinolofsson.se
Sara

Aha, enligt "bestselling-kursen" verkar du vara den gröna färgen. Hur är du när du shoppar? Kan du vara mycket velig och gillar inte när säljare pressar dig till beslut? Det som inte stämmer med att du skulle vara grön är att du står ut ur mängden, så du kanske är lite gul också... (de gröna är inga som står ut med klädsel osv medan gula kan)Spännande det där!

2008-04-16 @ 09:58:36
Hemsida: http://fashionistasara.blogg.se
Nadja

maila mig så får du lösen osv till den andra bloggen ;)

2008-04-16 @ 11:39:13
Hemsida: http://sweetladysoul.blogg.se
Sara

Nej mina starkaste färger är blå,grön och gul (har skrivit ett inlägg om det tidigare i bloggen) :) Så hur beter du dig i affärer, är du en som vill mind your own business och inte gör mycket väsen av dig? Det är signalementet för en grön "familjär" person, och att när man hjälper den velar fram och tillbaka.

2008-04-16 @ 12:04:30
Hemsida: http://fashionistasara.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...